מירי רגב: "יש תחושה שמנדלבליט רודף אישית את נתניהו"

שרת התחבורה תקפה את החלטת היועמ"ש שלא לאשר לרה"מ לקבל מימון על הוצאות משפטו, וטענה: "נתניהו בטוח בחפותו - לא נותנים לו להגן על עצמו"; על גנץ: "מייצר חלק מהמשברים הקואליציוניים"

זמן צפייה: 08:13

ברקע חילוקי הדעות בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו על מימון הוצאות משפטו, שרת התחבורה מירי רגב התראיינה הערב (שלישי) לחדשות 13, והסבירה מדוע לדעתה ההחלטה של מנדלבליט שגויה, ולמה הוא בכל זאת היה צריך לאשר לנתניהו לקבל ממקורבו ספנסר פרטרידג' 10 מיליון שקלים.

"במדינה דמוקרטית ראוי שלא יהיה ניגוד עניינים", טענה השרה, ואילו מנדלבליט, לדבריה, "מגיש כתב אישום וגם רוצה להרשיע". רגב ביקשה להזכיר כי בשנים 2018 ו-2019, מנדלבליט אישר לנתניהו לקבל את המימון להוצאות המשפט כמתנה, ואף ידע כי מדובר ב-7 מיליון שקלים. "אז מה קרה? מה בין 7 מיליון ל-10 מיליון שקלים? יש תחושה של רדיפה אישית נגד ראש הממשלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: אזורים נוספים יוכרזו מוגבלים בשל עלייה בהדבקה

ישראל בחוץ: אלה המדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לאיחוד האירופי

דוח: המשבר הכלכלי בעקבות הנגיף ישפיע באופן ניכר על הצעירים

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, כאמור, מסר מנדלבליט את חוות דעתו לוועדת ההיתרים בעניין בקשתו של נתניהו לקבל מימון בסך 10 מיליון שקלים להוצאותיו המשפטיות מפרטרידג'. מנדלבליט טען כי הבקשה של נתניהו לא חוקית, ולכן ועדת ההיתרים לא תדון בה. פרטרידג', כידוע, הוא גם אחד מעדי התביעה בכתב האישום נגד ראש הממשלה.

רגב זעמה על כך שלתחושותיה, "לא נותנים לנתניהו להגן על עצמו. היועמ"ש אמש את דברו והגיש כתב אישום - עכשיו שייתן לרה"מ להגן על עצמו. אף ראש ממשלה בעבר לא הלך לשום ועדה כדי לקבל תרומות והלוואות. יש דין לנתניהו ויש דין לראשי ממשלה אחרים".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

"נתניהו בטוח בחפותו והוא רוצה להביא את הצוות הטוב ביותר שיגן עליו בבית המשפט. זה מאבק על כבודו". השרה הוסיפה לתקוף את החלטתו של מנדלבליט, והסבירה מדוע לא מדובר במתקפה אישית נגדו. "מותר לתקוף את ההחלטות המקצועיות שלו - הן לא מעל החוק".

בתוך כך, גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס הערב להחלטת היועמ"ש, וכתב: "כך נראית רדיפה. ראש התביעה הכללית (והיועמ״ש, ומ"מ פרקליט המדינה) ממשיך לפגוע במראית פני הצדק ופועל בניגוד עניינים. מישהו הופתע שהוא מעדיף להקשות על מימון הגנת רה"מ? כנראה שהוא מעדיף שיופיעו מולו בביהמ"ש עו"ד במימון דל ורזה, ולא עו"ד צמרת במימון משמעותי (פרטי, לא ממשלתי)".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

באשר לממשלת האחדות ולחיכוכים בקואליציה בין כחול לבן לליכוד, אמרה השרה רגב כי "נתניהו מחויב לאחדות כי הוא מחויב לאזרחי המדינה. אם הוא היה רוצה לפרק את הממשלה - הוא היה מוצא הרבה סיבות קודם. לא חשבנו שיהיה כאן ירח דבש".

"אני חושבת שגנץ מייצר חלק מאותם משברים קואליציוניים. אנחנו הלכנו איתו ועם כחול לבן גם בעניין פסקת ההתגברות וגם בעניין החוק הנורבגי - אבל הם כל פעם מייצרים בעיה חדשה. מה, הם לא ידעו שהולכים לריבונות? מה, הם לא ידעו שזו הבטחת הבחירות שלנו? מה פתאום עכשיו הם אומרים שזה לא הזמן לריבונות?".

עוד הוסיפה רגב כי למרות המשבר הכלכלי, ולנוכח ההסתייגות של כמה מחברי הקואליציה - "תהיה ריבונות והיא לא תלויה בכחול לבן. זו הזדמנות היסטורית שהוביל ראש הממשלה, כך שצריכים להחיל אותה - לא משנה באיזה מצב אנחנו נמצאים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק | צילום: לע''מ

גלעד שרון ביקש להבהיר שבניגוד לדבריה של רגב, אביו, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, לא קיבל מימון. בעקבות התגובה רגב צייצה כי "לפני מספר דקות שוחח איתי גלעד שרון, והבהיר לי כי בניגוד לדברים שאמרתי - אביו, ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, לא קיבל מימון להגנתו. אני שמחה לתקן זאת ומתנצלת על השגגה שנפלה בדבריי".