הערכה בליכוד: תיק החינוך מתקרב לרב רפי פרץ

במהלך סבב פגישות של רה"מ נתניהו עם ח"כים ושרים בליכוד לקראת חלוקה מחדש של תיקים, יריב לוין סירב לקבל את תיק המשפטים. גלעד ארדן צפוי להחזיר מחר תשובה בנוגע להצעה להיות שגריר באו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) סבב פגישות רחב עם חברי כנסת ושרים בליכוד לקראת חלוקה מחדש של תיקים בממשלה. לפי ההערכות במפלגה, את תיק החינוך יקבל הרב רפי פרץ.

נכון לעכשיו, שר התיירות יריב לוין עדיין מסרב לקבל את תיק המשפטים על אף הפצרות נתניהו. ההחלטה על זהות שר המשפטים הבא ככל הנראה תתקבל בשעות הקרובות.

מחר צפויה להתקיים פגישה של נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שאמור להחזיר לו תשובה בנוגע להצעה להיות שגריר באו"ם. כמו כן, למרות המחאות מצד משרד החוץ, נתניהו עדיין בוחן את מינוי איוב קרא לשגריר בקהיר.

עוד כתבות בנושא

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר במצרים

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את אמיר אוחנה לשר המשפטים

זוהר: "סמוטריץ' לא היה צפוי להיות שר המשפטים – ולא יהיה"

השר גלעד רדן
השר גלעד ארדן

בתוך כך, מפלגת הימין החדש הודיעה שתחתור לאיחודים בימין כדי לא לאבד קולות: "כלקח ממערכת הבחירות הקודמת, אנו נוודא באופן מוחלט שאף קול ימני לא יילך לאיבוד. זאת, על ידי איחודים בימין".

"לצד זאת, הודענו לחברינו במפלגות האחרות כי לאור ריבוי הודעות שגויות בנושא המשא ומתן, החל מעכשיו ועד ל-15.7 לא נעסוק במשא ומתן, בדיוני סרק על חיבורים, בהדלפות, במיקומים ובתפקידים, אלא נתמקד בהבאת כמה שיותר קולות לתנועה ולמחנה".

כזכור, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 שנתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר ישראל במצרים. זאת, לאחר ששר התקשורת לא שובץ למקום ריאלי ברשימת הליכוד. סיכוייו של קרא להיכנס לכנסת ה-21 ירדו עוד יותר לאחר שיריוני נתניהו – נגדם עתר. יש לציין כי משרד החוץ כבר אישר מועמדת - דיפלומטית מקצועית, לתפקיד, ואם ירצה נתניהו להוציא לפועל את מינוי קרא, יצטרך לשכנע את שר החוץ לבטל את המינוי הקודם. בליכוד סירבו להגיב, ומלשכת השר קרא נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר".

יריב לוין
יריב לוין | צילום: החדשות 13

ראש הממשלה שוקל גם למנות את גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם - לאחר סיום כהונתו של דני דנון בתפקיד. ביום ראשון קיים ארדן פגישה חשאית עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במטרה לבדוק איתו אם ניתן לאשר מינוי פוליטי בעת ממשלת מעבר. מנדלבליט השיב לו כי הדבר אפשרי, וממשלת המעבר תוכל לאשר את המינוי באופן חריג - בשל כך שכהונתו של דנון מסתיימת, וישראל צפויה להיות בממשלת מעבר לאורך תקופה ארוכה מהמקובל.

בשל שלושת כתבי האישום העומדים נגד נתניהו בכפוף לשימוע, נתניהו לא יוכל להחזיק בתיק המשפטים – גם לא באופן זמני, או למשך ימים בודדים בלבד. כך נקבע אתמול בתום התייעצויות ממושכות של בכירי משרד המשפטים עם משרד ראש הממשלה. נתניהו הבין כי שמירה על תיק המשפטים בידיו עלולה לסבך אותו הן מבחינה חוקית והן מבחינה ציבורית, ועל כן ימנה שר משפטים זמני.