מסתמן: ביטן ימונה לשר החקלאות; ש"ס תקבל את השיכון

נתניהו ימנה את הח"כ מהליכוד לשר, למרות החשש כי הדבר יאיץ את כתב האישום נגדו. על אף שדרעי דרש את משרד הרווחה, מפלגתו לא תקבל את התיק, שככל הנראה יינתן ליפעת שאשא-ביטון

זמן צפייה: 01:29

לקראת בחירות 2020: מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה את ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לתפקיד שר החקלאות, למרות החשש כי אם הוא ימונה לשר הדבר יאיץ את הגשת כתב האישום נגדו. בליכוד אומרים כי נתניהו עדיין מתכוון לעמוד במילתו ולמנות אותו לשר. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ככל הנראה תמונה לשרת התפוצות, בעוד ח"כ ניר ברקת, שציפה לקבל משרה בכירה, יצטרך לחכות לסבב המינויים הבא.

כמו כן, על אף שש"ס דרשה את תיק הרווחה, היא תקבל את משרד השיכון, ויפעת שאשא-ביטון, שהגיעה לליכוד ממפלגת כולנו, תמונה לשרת הרווחה. זאת, משום שישנן הערכות כי שר האוצר משה כחלון לא מתכוון להתפטר מרשימת הליכוד בבחירות הקרובות, אלא רק עושה סימנים שהוא מעוניין בכך, כדי להימנע מהתעסקות בהבטחתו לפיה לא יישב בממשלה תחת נתניהו, אם יוגש נגדו כתב אישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי חיסול סולימאני: רקטות שוגרו למתחם שגרירות ארה"ב בעיראק

דיווח: טראמפ החליט על חיסול סולימאני רק 3 ימים לפני הפעולה

נתניהו: "הימין לא יסלח לבנט, פרץ וסמוטריץ' אם לא יתאחדו"

דוד ביטן ביציאה חקירתו השנייה
דוד ביטן ביציאה חקירתו השנייה | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר היום ראש הממשלה קרא למפלגות הימין החדש והבית היהודי להתאחד. "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת", כתב בטוויטר. "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".

בימין החדש הגיבו לדברי ראש הממשלה: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל". כידוע, בדומה לבחירות הראשונות שנערכו בחודש אפריל, הימין החדש תרוץ בנפרד, והבית היהודי תרוץ יחד עם מפלגת עוצמה יהודית.