הממשלה תדון במינוי שר משפטים: גנץ מתנגד להעברת הסמכויות

בדיון תוצג חוות דעת של ד"ר אלרעי-פרייס לפיה הצעת שב"ס לטיפול במשבר העצורים אינה טובה. לחדשות 13 נודע כי אוחנה ביקש כי הסמכויות בנושא יועבר לשר אחר – אך יו"ר כחול לבן סירב

זמן צפייה: 01:07

הקרב על משרד המשפטים: הממשלה תדון היום (שלישי) במינוי שר משפטים, בהתאם להתחייבות ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני בג"ץ השבוע. כזכור, שופטי העליון הודיעו כי אם לא ימונה שר לתפקיד, הם יתכנסו עוד היום כדי לדון בנושא.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה לאחרונה לנתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ וביקש כי סמכויות שר המשפטים בעניין קיום דיונים של אסירים שלא בנוכחותם הפיזית יועברו לשר אחר. השר גנץ דחה את הבקשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו מגביר את הלחץ על סער: מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה

חשד: ביצע בתשלום עבירות מין בבת משפחתו הקטינה – במשך עשור

הקבינט החליט: "תגובה משמעותית" אם יחודש הירי מעזה

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

גנץ תקף את אוחנה על בקשתו, וכתב לו כי עליו להפציר בראש הממשלה לאפשר מינוי שר משפטים קבוע. גנץ כתב כי מהלך כזה דורש גם את אישור הכנסת, כך שאפילו מבחינה טכנית אין הצדקה לאשרו.

"לא אתן את ידי לפירוק משרד המשפטים מסמכויותיו עקב צרכים אישיים ופוליטיים של ראש הממשלה, המבקש למנוע מינוי שר משפטים קבוע", כתב גנץ ותקף: "בקשתך לבזר את סמכויות שר המשפטים היא שימוש ציני באחריות
הנתונה לך בתור השר לביטחון הפנים להגן על שלומם של אזרחי ישראל".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

בדיון היום תוצג עמדתה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שכתבה כי החלופה שמציע שב"ס בעניין הבאת עצירים לדיונים אינה מספיק טובה. לדבריה, ברשות הפלסטינית קיימת תחלואה חבויה משמעותית, שעלולה לגרום להשתפשטות הקורונה בישראל.

הבוקר, נכתב מטעם מפלגת כחול לבן כי "לשכת שר הביטחון העבירה הצעת מחליטים עליה ידרוש גנץ להצביע בישיבה. בלשכת שר הביטחון מדגישים שגנץ ושרי כחול לבן לא יאפשרו ביזור סמכויות של משרד המשפטים".