לקח צעד אחורה. השר ארדן: "אם יתברר שזה לא פיגוע - נתנצל"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן טען כי מתנהל נגדו ונגד המפכ"ל "קמפיין שקרי" סביב חקירת הדריסה בנגב

יתנצל? השר לביטחון פנים גלעד ארדן טוען הבוקר (חמישי) כי קביעתו המהירה, לפיה האירוע באום אל חיראן בחודש שעבר היה פיגוע דריסה, התבססה על ממצאי המשטרה דאז. "אין לאף אחד מקור מידע אחר מלבד כוחות המשטרה בשטח, ואני כשר שלא נמצא בזירת האירוע יכול לסמוך רק על המשטרה - כך זה עובד וחייב לעבוד בכל מסגרת מסודרת ובין כל ארגון ממשלתי לשר הממונה עליו", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ארדן ואלשיך, ארכיון
ארדן ואלשיך, ארכיון | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לדברי השר, "אני תמיד מגבה את הכוחות שנשלחים לבצע פעילות, אני גיביתי את השוטרים שפעלו שם בשמנו וכל עוד אין שום ממצא אובייקטיבי אחר - חובתי להמשיך לתת גיבוי למי שפעלו לילות וימים כדי לשמור על כולנו וכדי לאכוף את החוק והסדר". עוד הוסיף כי אמר מיד עם פתיחת חקירת מח"ש בנושא כי יקבל את מסקנותיה.

ארדן יצא נגד המתקפה שעוברים הוא והמשטרה בעקבות ההערכות כי לא מדובר בפיגוע דריסה, ותקף את חברי הכנסת הערביים. "ההאשמות כנגד המשטרה, כאילו שהיא נוקטת באלימות מכוונת כנגד ערבים, החלו מיד לאחר הדריסה", כתב.

ח''כ עודה. ''לא בחל בשום ביטוי מסית''
ח''כ עודה. ''לא בחל בשום ביטוי מסית''

"חברי הכנסת הערבים, בראשות איימן עודה, שהסיתו את תושבי המקום בחודשים שלפני האירוע, הפיקו מסע ציבורי ותקשורתי נרחב שכל מטרתו להרתיע את המשטרה ואותי מהמשך האכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית. הם לא בחלו בשום ביטוי מסית כנגד המדינה ונציגיה", הוסיף.

"חבל לי שקמפיין השנאה וההסתה שלהם מצליח בינתיים", המשיך. "כל האמירות מטעם המשטרה כגוף חוקר-כוונו כלפי הנהג הדורס. כפי שזה בכל חקירה". השר סיכם והבהיר כי "האירוע באום אל חיראן היה אירוע קשה , בין אם הוא היה פיגוע ובין אם לאו. את המסקנות של מח"ש, יהיו אשר יהיו, נקבל ונפעל לפיה - ואם יתברר שלא היה מדובר בפיגוע אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו".

גם ראש הממשלה התייחס לנושא היום, ואמר כי בדק שלוש פעמים עם המשטרה לפני שהצטרף לאמירות על הפיגוע. עוד אמר כי צריך להמתין, לבדוק את המקרה ולהגיע לחקר האמת. "אם היתה טעות יהיה צריך לומר שטעינו, אבל אני אמתין לדוח רשמי", סיכם.

מח"ש צפויה לפרסם הערכה לפיה האירוע לא היה אירוע דריסה, אולם ייתכן ולעולם לא תהיה קביעה חד-משמעית לגביו: ידוע כי שני שוטרים ירו לעבר הג'יפ עוד לפני הדריסה, כשאחד מהם מעיד כי עמד ליד הג'יפ ופגע בצמיגיו - גירסה המחזקת את ההערכה, שכן נהיגתו של יעקב אבו אל-קיעאן הושפעה מהירי. אולם שוטר שני אומר כי ירה על הג'יפ גם לפני וגם אחרי הדריסה - ובמידה והנהג נפצע מהירי השני הרי שיהיה קשה הרבה יותר להכריע מה באמת התרחש.