בניגוד למשמעת הקואליציונית: חוק שכר מינימום של האופוזיציה אושר בקריאה טרומית

החוק שהעלו חברי הכנסת טיבי וסעדי מהרשימה המשותפת הוצמד לחוק שהגישה ח"כ לזימי (העבודה), שבכתה על דוכן הכנסת ואמרה כי חברי מפלגתה ייצאו מהמליאה. 23 הצביעו בעד, בהם כל חברי רע"מ וח"כ זועבי ממרצ, בעוד ארבעה ח"כים התנגדו, בהם רה"מ בנט

זמן צפייה: 02:52

בניגוד למשמעת הקואליציונית: חוק העלאת שכר מינימום של ח"כ אחמד טיבי וח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) אושר היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת, לאחר ש-23 הצביעו בעד וארבעה חברי כנסת התנגדו, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט.

שר המשפטים גדעון סער דרש שהח"כים יישארו במליאה ויתנגדו, אך יושבי ראש הסיעות בכנסת החליטו לצאת מהמליאה. ח"כ נעמה לזימי (העבודה) , שהגישה הצעת חוק שהוצמדה לזאת של ח"כ טיבי, בכתה על דוכן המליאה כשדיברה על החוק, ואמרה כי חברי מפלגתה ייצאו מהמליאה והחוק יעבור.

ח''כ נעמה לזימי
ח''כ נעמה לזימי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על מנת לגרום לחברי הקואליציה להתנגד לחוק, שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן עדכנו כי הם עובדים על מתווה בעניין, אך חברי הכנסת של מרצ כעסו שלא שיתפו אותם בעניין, ולחצו לאפשר חופש הצבעה לקואליציה.

יו"ר סיעת מרצ מיכל רוזין כתבה היום בחשבון הטוויטר שלה: "חבל שבזמן שמרצ מבקשת מהקואליציה חופש הצבעה, על מנת להצביע בעד חוק שכר מינימום 40 ש״ח לשעה, גורמים בקואליציה מצאו לנכון להתפשר בשעה כה מוקדמת של היום, ולהתחייב להפלת החוק".

ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי הצביעה בעד החוק, בניגוד לשאר חברי מרצ, שנעדרו מהמליאה. גם כל חברי הכנסת של רע"מ הצביעו בעד, בעוד חברי הכנסת של מפלגת העבודה נעדרו.