העלאת שכר המינימום אושרה: יגדל השנה ב-100 שקלים בלבד

הממשלה אישרה להגדיל את שכר המינימום במשך חמש שנים עד שיגיע ל-6,000 שקלים. עם זאת, השכר לא יקבע לפי מדד המחירים לצרכן, ולכן לא יהיה מותאם לעליות החדות של מחירי המשק. "שחיקה בפועל של השכר"

שקלים

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק, בהם העלאת שכר המינימום העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים לחודש תתפרס על פני חמש שנים. הגדלת השכר השנה, שתהיה בחודש אפריל, תגדיל את השכר ב-100 שקלים בלבד, כך שיעמוד על 5,400 שקלים. רק בדצמבר 2025, יגיע ליעד של 6,000 שקלים.

בנוסף לכך, אושר תיקון חוק חופשה שנתית, תוספת יום חופשה לעובד המועסק עד חמש שנים במקום העבודה, כמו גם תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה, בו תיקון חישוב השעות הנוספות שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון בית-עבודה טוב יותר עבור העובד.

השרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג, אמרה על ההחלטה: "העלאת שכר המינימום שנמצאת כרגע בעסקת החבילה היא שחיקה בפועל של השכר ולא עלייה. צריך לשפר את ההצעה, כי בשכר המינימום כל שקל זה שקל שיוצא לצריכה, ולכן תורם להמשך הצמיחה. לגבי הסעיף שנוגע לכנסת, אין לו מקום. הכנסת היא לא חותמת גומי".

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה על התיקונים כי "מדיניות הממשלה בהובלת רה"מ בנט ושר האוצר ליברמן הביאה אותנו להישגים כלכליים רבים. למרות הקורונה, הצלחנו לייצר משק איתן, צמיחה וחבילת סיוע שאף ממשלה לא הביאה. דווקא בגלל זה הממשלה הזאת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה בשכר המינימום של עובדות ועובדים רבים כל כך ובאוכלוסיות החלשות, כפי שמובא בעסקת החבילה הנוכחית".

כזכור, בחודש נובמבר האחרון שר האוצר אביגדור ליברמן, יחד עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הציגו במסיבת עיתונאים את עסקת החבילה בין האוצר לראשי המעסיקים וההסתדרות, ולפיה שכר המינימום יעלה במתווה מדורג ל-6,000 ש"ח בחודש.