ח"כ זוהר: "אנחנו בדרך לאופוזיציה - נתניהו יהיה היו"ר"

יו"ר הקואליציה אמר במהלך הוועדה המסדרת כי כפי שזה נראה כרגע - נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, ויישלח לאופוזיציה. "נלך בראש מורם", אמר, והזהיר את חברי הוועדה כי "לא יהיה לכם קל איתי"

ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר | צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

חבר הכנסת מיקי זוהר אמר הערב (שני) במהלך כינוס של הוועדה המסדרת כי לפי המסתמן - בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, ויישלח לאופוזיציה יחד עם הליכוד. "אנחנו נלך בראש מורם", הבהיר זוהר, והזהיר את חברי הוועדה כי "תאמינו לי - לא יהיה לכם קל איתי".

זמן קצר לפני שנשלחה ההודעה על דבריו של זוהר, היה זה חבר הכנסת זאב אלקין שצייץ את הנאמר בתוך הוועדה, וסיפר: "מיקי זוהר אמר ש'אנחנו בדרך לאופוזיציה, בנימין נתניהו יהיה היו"ר'. מעניין מה יגידו על זה בבלפור?!", תהה, "נראה לי שזה לא היום של מיקי זוהר".

קצת אחרי שהתכנסה, הוועדה המסדרת התפזרה אחרי שלא הושגו הסכמות על מספר סגני יושב ראש הכנסת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליטי נתניהו יבקשו לדחות את החקירה הנגדית של אילן ישועה

"פוצצו אותי ואיימו ברצח": עקף משאית בכביש – והוכה באכזריות

ביה"ח דוחה הטענות על הטיפול באושר דרעי: "קיבלה כל מה שנדרש"

דבריו של זוהר באו שעות בודדות לאחר שהכנסת אישרה את הרכב הוועדה המסדרת שהציע גוש השינוי, זאת לאחר שמפלגת רע"ם הפילה ברגע האחרון את ההצעה שהועלתה על ידי הליכוד. תחילה, חברי הכנסת של רע"ם לא נכחו בהקראה הראשונה של השמות, ובקריאה השנייה נכנסו למליאה - והצביעו נגד.

הצעד של רע"ם בא רגעים ספורים אחרי שימינה והליכוד הודיעו כי הגיעו להסכמה בעניין הוועדה המסדרת, והסבירו כי מפלגתו של נפתלי בנט תתמוך בהצעה שתובא לדיון במליאה באשר לחלוקת המשתתפים בוועדה. בתמורה לתמיכה של בנט, מפלגתו של בנימין נתניהו תעביר נציג אחד מהמכסה שלה - כך שכעת ימינה תיוצג על ידי שני ח"כים.

כעת, הרכב הוועדה המסדרת ימנה 14 נציגים לגוש נתניהו, 16 נציגים לגוש להחלפתו, שני נציגים למפלגת ימינה ונציג אחד לרע"ם. ביש עתיד טוענים כי מי ששכנע את מנסור עבאס להתנגד הוא יאיר לפיד, אשר נפגש עימו שעה קלה קודם ההצבעה. אלא, שברע"ם טוענים דווקא כי זעמו על ההחלטה להעניק לימינה נציג נוסף - ולכן החליטו להצביע נגד הליכוד.