לראשונה מאז החל משבר הקורונה: שר החוץ של ארה"ב יגיע לישראל

פקידים המעורים בהכנות סיפרו כי מייק פומפאו צפוי לנחות בארץ כבר בשבוע הבא לביקור בזק של פחות מ-24 שעות ולהיפגש עם נתניהו וגנץ. זהו ביקורו הראשון במדינה מפרוץ המשבר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:10

פרסום ראשון: שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו צפוי להגיע בשבוע הבא לישראל לביקור בזק של 24 שעות, בהן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם יו"ר כחול לבן בני גנץ - כך סיפרו פקידים ישראלים בכירים המעורים בהכנות. "איני יכול לאשר נסיעה - אבל בימים הקרובים תראו הודעה", אמר פומפאו. "אנחנו מקווים להיות בשטח כדי לעשות את העבודה שלנו".

הביקור של פומפאו יהיה הביקור המדיני הראשון בישראל מתחילת משבר הקורונה, ואף הביקור הראשון של פומפאו עצמו במדינה מחוץ לארה"ב מאז פרוץ המגפה. טרם ברור מהי הסיבה לביקור החריג. "אין לנו מה להודיע כרגע לגבי נסיעות של שר החוץ פומפאו", מסרה בתגובה דוברת משרד החוץ האמריקני מורגן אורטגוס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אפקט הקורונה: 600 מבקרים בלבד נכנסו לארץ באפריל האחרון

"נס בימי הקורונה": השפים שמתרגלים לבשל בלי לפגוש את הסועדים

תיעוד מיפו: שני אחים על אופנוע שודדים באלימות תיק מצעירה

מייק פומפאו
מייק פומפאו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב הצהיר פומפאו כי "סין יכלה למנוע מוות של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם מקורונה", זאת לאחר שרק בתחילת השבוע אמר כי "ישנה כמות משמעותית של ראיות המצביעות על כך שמקור הקורונה נעוץ במעבדה בווהאן". את הדברים אמר בריאיון לרשת ABC. עם זאת, הוא סירב להשיב אם הוא סבור שהנגיף הופץ בכוונה תחילה. נוסף לכך, האשים פומפאו את סין בכך שעשתה מאמצים נרחבים להסתיר מהעולם את ממדי המגפה. "מדובר בצעדי הטעיה קומוניסטיים קלאסיים", טען שר החוץ, "שיצרו סיכון ענק. אנחנו נטיל אחריות על האשמים בכך".

בתוך כך, לפני כשבועיים בירך פומפאו על הקמת ממשלת נתניהו-גנץ, והסביר כי הבית הלבן "יעבוד איתה באופן צמוד". בנוסף, הוא התייחס לסוגיית החלת הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח. לדבריו, ממשל ארצות הברית יציג לממשלת ישראל את עמדתו בנושא בפורומים מצומצמים, והוסיף כי "הסיפוח הוא החלטה שישראל צריכה לקבל".