במדים או על אזרחי: העימות בין השרים על החיילים שמסייעים לפליטים

שרת התחבורה מיכאלי טענה כי גורמים בנתב"ג פנו אליה בבקשה שהחיילים המסייעים לפליטים האוקראינים בעת הגעתם לא יופיעו במדים, עקב הטראומה שנגרמה להם מאזורי המלחמה. גנץ, שנאלץ להכריע בסוגיה, מסר בתגובה כי "לא יקום ולא יהיה"

זמן צפייה: 01:26

ברקע הסיוע שמעניקים חיילי פיקוד העורף בנתב"ג לפליטים האוקראינים בדרכם למלונות ומרכזי הקליטה, אתמול (שני) התרחש עימות בין שרת התחבורה מרב מיכאלי לבין שר הביטחון בני גנץ, כאשר הראשונה פנתה אליו בשולי ישיבת הממשלה בבקשה ש"העזרה המבורכת של החיילים בשדה תיעשה על אזרחי ולא עם מדים", זאת עקב הטראומה של הפליטים שנוחתים מאזורי מלחמה.

גנץ מצדו השיב כי "לא יקום ולא יהיה, הם יתייצבו במדים. אנחנו לא מתביישים במדי צה"ל אלא גאים בהם". העימות בין השרים נמשך גם היום במהלך דיון בנוכחותם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה ומנכ"לית משרד התחבורה, שהעלתה שוב את הבקשה של השרה מיכאלי.

מיכאלי טענה בהמשך כי הבקשה שהחיילים לא יופיעו במדים הגדיע מגורמי מקצוע בנמל התעופה בן גוריון, והיא העבירה את הבקשה לגנץ כדי שיכריע בענין. מסביבתה של מיכאלי מסרו שאין לה שום בעיה עם החיילים וכי העזרה שלהם מבורכת.