מיכאלי: "הרש"פ מוכנה להפסיק לשלם למחבלים", בנט: "אז שיפסיקו"

פרסום ראשון: במהלך הדיון בקבינט, שאישר קיזוז של 600 מיליון שקלים לרשות הפלסטינית שמשלמת למשפחות מחבלים, התפתח עימות בין שרת התחבורה לרה"מ החליפי. בנט אמר: "אין מה להידבר על זה", מיכאלי בתגובה: "אני יודעת שהם מוכנים"

זמן צפייה: 01:15

פרסום ראשון: בקבינט אישרו היום (ראשון) קיזוז של 600 מיליון שקלים מהכספים שמועברים לרשות הפלסטינית, סכום זהה לסך הכספים שהרשות הפלסטינית העבירה בשנה שעברה למחבלים ולמשפחותיהם, אך הדיון לא עבר ללא מחלוקות.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "אני יודעת שהרש"פ מוכנה להפסיק את התשלום למחבלים ולמשפחותיהם, ולהמנע ממהלכי הקיזוז האלה". ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט השיב לה: "אין מה לדבר איתם. אם הם רוצים להפסיק לשלם, שפשוט יפסיקו".

מיכאלי השיבה לבנט ואמרה: "לא אמרתי שצריך להדבר איתם על זה. אני יודעת שהם מוכנים. צריך לקיים איתם דיון מדיני, וזה יהיה חלק מזה". השר זאב אלקין הציע שהקבינט יאשר קיזוז כפול, כסנקציה משמעותית יותר, ושר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר כי הפלסטינים לא מקבלים שום הטבה נוספת.

ישראל עדכנה מראש את הרשות הפלסטינית שההחלטה צפויה להיות מובאת לאישור. הקבינט יתכנס שוב ביום רביעי, הפעם כדי לדון בסוגיית הלבנונית ובהתקדמות במשא ומתן על הגבול הימי. בכירים ישראלים מעריכים בפני חדשות 13 הערב כי גוברים הסיכויים להגיע להסכמה בין ישראל ללבנון, בתיווך אמריקני.