השרה מיכאלי לחדשות 13: "הניסוי עם מרצ נכשל"

ברקע השתתפותה בחתונת נכדתו של ח"כ גפני התייחסה מיכאלי לשותפות עם המפלגות החרדיות ("הן שיעבדו את עצמן לנתניהו"), להתעקשותה שלא לחבור למפלגת השמאל למרות תוצאות הסקרים העגומות ("הם לא מחמיאים לאף אחד") וחילופי ההאשמות בנושא חוק המטרו ("זה חסר אחריות")

זמן צפייה: 08:53

ברקע הגעתה לחתונה נכדתו של חבר הכנסת משה גפני, נפילת חוק המטרו והתעקשותה שלא לחבור למפלגת מרצ לקראת הבחירות על אף הסקרים שלא מראים תוצאות חיוביות לגוש המרכז-שמאל, שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה הערב (שני) במהדורה המרכזית כי "הסקרים לא מחמיאים היום לאף אחד. הניסוי של העבודה ומרצ ביחד כבר נכשל. זה ניסוי שבאמת נכשל".

"אנחנו בונים מפלגת מרכז-שמאל אמינה", אמרה מיכאלי, "המפלגה היחידה שאין לגביה ספקות שלא תשב עם נתניהו ועם זאת מציגה משנה גם חברתית כלכלית סדורה לטובת הציבור הישראלי, גם משנה מדינית וגם על חופש הפרט, על ליברליזם, על זה שכל אזרח במדינת ישראל צריך שיהיה לו זכות לחיות את חייו. בימים שאחרי פסיקת בית המשפט העליון הארה"ב שעניין ההפלות אנחנו צריכות להבין שאנחלנו לא חסינות מפני דבר כזה".

שרת התחבורה מרב מיכאלי העבודה
שרת התחבורה מרב מיכאלי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כשנשאלה על הגעתה לחתונתה של נכדת הח"כ מיהדות התורה, השיבה שרת התחבורה: "מצווה גדולה לשמח כלה בחופתה והייתה לי זכות גדולה להשתתף בשמחה של משפחת גפני. השותפות ביני לבין ח"כ גפני היא לא סוד, היא נמשכת מהיום שהצטרפתי לכנסת. יש בינינו חילוקי דעות עצומים אבל יש גם דברים דומים ששנינו מאמינים בהם, וגם נאבקנו ביחד, זה לא חדשות".

"יש לי כבוד עצום לציבור החרדי", ענתה מיכאלי כשנשאלה על הסוגיות החילוניות אותן היא מנסה לקדם הרקע הקשר הקרוב עם הח"כים החרדי, "רוב מכריע של הציבור הישראלי, כולל הציבור החרדי והציבור הדתי, מאמין שצריכה להיות תחבורה ציבורית בשבת. לא בשכונות חרדיות ולא בשכונות דתיות - אבל לשאר הציבור הישראלי שלא בהכרח יכול להרשות לעצמו מכונית, או לא מסוגל לנהוג מכל מיני סיבות חייבת להיות תחבורה כזאת ויש הסכמה הדדית בנושא".

ח''כ משה גפני
ח''כ משה גפני | צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת

עם זאת אמרה מיכאלי כי "לצערי המפלגות החרדיות שיעבדו את עצמן בשנים האחרונות לנתניהו", והוסיפה: "אני מעולם לא פסלתי את המפלגות החרדיות, הן אלו שפסלו כל אחד אחר חוץ מנתניהו. אני חושבת שהם משלמים מחיר מאוד כבד, ובעיקר הציבור שלהם משלם מחיר מאוד כבד על השיעבוד הזה לנתניהו".

על חילופי ההאשמות עם יש עתיד בנושא חוק המטרו אמרה שרת התחבורה: "אני הבאתי רוב שלא תלוי בליכוד, עבדנו על זה המשך זמן ארוך עם הרשימה המשותפת ואפשר היה להביא להצבעה. שתי המפלגות הגדולות שהיו אמונות על להגיע להסכמות החליטו להצביע על המון חוקים אחרים, כולל הגדלת מימון מפלגות, אבל על חוק המטרו לא הצליחו להסכים. זה דבר חסר אחריות, זאת פגיעה אנושה לא רק בציבור אלא גם במשק".

לסיום נשאלה מיכאלי על המגעים עם הרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט, ואמרה: "אני נפגשתי איתו כפי שפורסם, כולנו מתארגנים, לא הגענו לשום הסכמות. הכל פתוח".

גדי אייזנקוט
גדי אייזנקוט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90