אושר מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון: "האובדן העצום אינו בר פיצוי"

במסגרת המתווה אותו סיכמו שר האוצר ליברמן ושר המשפטים סער, יקבלו קרוביהם של 45 הנספים כחצי מיליון שקלים כסיוע ראשוני. סער: "זה המעט שיכולה הממשלה לעשות"

האסון במירון

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מתווה הסיוע עליו סיכמו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון שאירע בחודש אפריל האחרון. במסגרת המתווה יוענק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשקבע מי יהיה הגורם המפצה.

ההצעה גובשה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, באישור החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר על המתווה: "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה".

עוד הוסיף שר האוצר: "את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

גם שר שר המשפטים סער הגיב על המתווה ואמר: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו".