במטרה לבלום את ההצבעה על חוק האזרחות במליאה: מרצ הגישה ערר

הסיעה ערערה למזכירות הממשלה על הצעת החוק של השרה איילת שקד, לאחר שלא יושם המתווה עליו סוכם איתם ועם סיעת רע"ם. כזכור, לפני שלושה ימים הגיש שר החוץ לפיד ערר על הצעה זהה של ח"כ שמחה רוטמן מהאופוזיציה

תמר זנדברג, איילת שקד
תמר זנדברג, איילת שקד | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

סערת חוק האזרחות: סיעת מרצ הגישה הערב (רביעי) ערר למזכירות הממשלה על הצעת חוק האזרחות במטרה לבלום הגעת הצעת החוק למליאה ללא הסכמה עם סיעות מרצ ורעם, זאת לאחר שלא יושם המתווה עליו הוסכם.

כזכור, מוקדם יותר השבוע הצעת החוק של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) למניעת מתן אזרחות אוטומטית לפלסטינים במסגרת איחוד משפחות עברה בוועדת השרים לחקיקה. השרות קארין אלהרר ומירב כהן (יש עתיד) והשרה תמר זנדברג (מרצ) התנגדו להצעה. שר החוץ יאיר לפיד הגיש ערר על החלטת הוועדה, והמשמעות היא שלא תהיה תמיכה קואליציונית בחוק של רוטמן.

20220104185052 Noam3021
מליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

כמו כן, בשבוע שעבר אושרה הצעת חוק ממשלתית זהה שהעלתה שרת הפנים איילת שקד, שבה אמורה הקואליציה לתמוך, לאחר שבעבר ההצעה נפלה בכנסת על חודו של קול, אך בקרב גורמים באגף הימני של הקואליציה יש חשש שגם הפעם החוק לא יעבור במליאה.

במהלך הדיון בשבוע שעבר אמרה שקד: "הייתי כבר חברה בשתי קואליציות ולא ראיתי דבר כזה, שחוק עובר בוועדת שרים לחקיקה ויש מפלגות שמחליטות שהן לא חלק מההחלטה והמשמעת הקואליציונית ועושות מה שבא להן. ולכן אנחנו צריכים את עזרת האופוזיציה".