גורם במרצ על סערת יאיר גולן: "יצרן שערוריות סדרתי, כבר לא מתרגשים מדבריו"

לאחר שכינה בריאיון לערוץ כנסת את המתיישבים "תתי אדם", סגן השר גולן נשאר מבודד במפלגתו, כאשר איש מהקשת הפוליטית לא העניק גיבוי לדבריו. לצד שתיקתו של יו"ר מפלגת מרצ, דבריו של גולן עלולים לערער את יציבות הקואליציה

זמן צפייה: 05:15

סערת יאיר גולן ו"תתי האדם": בעוד שיו"ר מפלגת מרצ ניצן הורוביץ שומר על שתיקה נוכח דבריו הבוקר (חמישי) של חברו למפלגה, סגן השר יאיר גולן, גורם אחר במפלגה אמר הערב לחדשות 13  כי גולן הוא "יצרן שערוריות סדרתי" וכי "במפלגה כבר לא מתרגשים מדבריו". בהמשך לכך, דבריו מעוררי הסערה של גולן עלולים לערער את יציבות הקואליצה. עד כה, גולן נשאר מבודד ואיש לא גיבה אותו.

כזכור, סגן שרת הכלכלה גולן אמר הבוקר לערוץ כנסת כי ההתפרעויות והפרות הסדר של המתיישבים בחומש הן "בושה וחרפה", תוך שהוא מכנה את המתיישבים "תתי אדם, קלקולו של העם היהודי". לדבריו, "המתיישבים נמצאים שם בניגוד. צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה". בנוסף, סיפר סגן השר כי "כשהייתי מפקד יו"ש לא נתתי לאף אחד להתיישב שם, ועכשיו הם זועקים את זעקתם. אותם אנשים שבאים להתיישב שם עושים פוגרום, אנחנו, בני העם היהודי עושים פוגרום ומתעללים במצבות. אלה אנשים בזויים. אסור לתת להם שום גיבוי, ההשתלטות הלאומנית הקיצונית הזאת תביא עלינו אסון".

נפתלי בנט ויאיר גולן
נפתלי בנט ויאיר גולן

ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת על דברי סגן השר, ואמר בהמשך לכך: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. 'לא ארץ נוכרייה לקחנו כי אם נחלת אבותינו'".

גולן השיב לבנט, ואמר: "התייחסתי בדברי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש לא להם. איך נכון להתייחס לאנשים כאלה, איך נכון לכנות אנשים שכאלה? הגיע הזמן לומר את האמת - זו לא היהדות שלנו".