מגעים בין העבודה והמחנה הדמוקרטי לקראת ריצה משותפת בבחירות

בכירים במפלגות מסרו לחדשות 13 כי בימים האחרונים נערכו דיונים לגבי האפשרות לרוץ יחד, במידה שיתקיימו בחירות שלישיות. נראה כי פרץ מסתייג מהמהלך, אך בשתי המפלגות סבורים כי אין מנוס מכך

זמן צפייה: 00:49

לקראת בחירות 2020: מגעים מתקיימים בימים האחרונים בין העבודה והמחנה הדמוקרטי לקראת ריצה משותפת בבחירות – אם יתקיימו. כך אמרו בכירים בשתי המפלגות לחדשות 13.

נושא האיחוד כמפלגה או כגוש טכני עלה בשיחה בין ראשי המפלגות ניצן הורוביץ ועמיר פרץ. בשלב זה אף צד לא פוסל את האפשרות, אך נראה כי פרץ בשלב זה מסתייג מהמהלך. גורמים בשתי המפלגות אומרים כי לא יהיה מנוס ממהלך כזה לאור החשש שאחת מהמפלגות או שתיהן לא יעברו את אחוז החסימה מה שלדבריהם יפגע אנושות בגוש המרכז-שמאל ויחסל את סיכוייו של בני גנץ להרכיב ממשלה.

עוד בחדשות 13:

גיוס, מרכולים ותחבורה בשבת: ליברמן הציג את דרישותיו לממשלה

גנץ: בליכוד מבינים שהדבר הנכון יהיה להקים ממשלה בלי נתניהו

עמיר פרץ וניצן הורוביץ
עמיר פרץ וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום (שישי) התייחס יו"ר כחול לבן, בני גנץ, למבוי הסתום בהרכבת הממשלה - 13 ימים לפני פיזור אפשרי של הכנסת. "נתניהו הפך לנטל על חברי הליכוד, שבינם לבין עצמם ובשיחות שלי איתם, מבינים שהדבר הנכון יהיה לאפשר להרכיב ממשלת אחדות בלעדיו", כתב.

"בעוד 13 ימים, אם נתניהו לא יתעשת ויבין שהפסיד בבחירות ושראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו, מדינת ישראל עלולה לצערי להתדרדר למערכת בחירות נוספת", הוסיף גנץ. "אני עושה הכול כדי למנוע זאת. הנחיתי את צוותי המו"מ של כחול לבן להיפגש עם יו"ר הכנסת וצוותי הליכוד, כדי להפוך כל אבן בניסיון למצוא את הנתיב שיוביל לאחדות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בני גנץ, די לתירוצים. אתה בעצמך הודית שהסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו, אלא: יאיר לפיד שרוצה רוטציה לעצמו".

בני גנץ, יו''ר כחול לבן
בני גנץ, יו''ר כחול לבן | צילום: חדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס אף הוא היום לפלונטר הפוליטי והבהיר כי אין בכוונתו להתפשר בנושאי דת ומדינה, והציג שוב את רשימת הדרישות שלו לממשלה. זאת, לאחר דבריו אתמול כי יסכים להתפשר ולהיכנס לקואליציית ימין-חרדים אם נתניהו יתגמש בנושאי דת ומדינה, וברקע פרסום חדשות 13 כי התבקש על ידי מפלגות החרדים להעביר רשימת דרישות סופית.

ליברמן הבהיר כי ידרוש להעביר את חוק הגיוס, ביטול חוק המרכולים, גיור על ידי רבני עיר, נישואים אזרחיים ללא מגבלה, אשרור מתווה הכותל ותחבורה ציבורית בשבת. "חבילת המינימום הזאת תקפה גם היום לכל המתעניינים", כתב יו"ר ישראל ביתנו.