אחרי התקציב: מרצ מבהירה לאלקין כי לא תסכים לבנייה בבקעה

ברקע כוונתו של שר הבינוי והשיכון להכפיל את מספר המתיישבים בבקעה, הח"כים רז ולסקי דרשו לעצור את התוכנית ולא להביא אותה לאישור הממשלה. "הגענו לקצה גבול השתיקה שלנו"

זמן צפייה: 01:13

חברי הכנסת מוסי רז וגבי לסקי שלחו היום (ראשון) מכתב לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שבו דרישה לעצור את תוכנית הבנייה בבקעה ולא להביא אותה לאישור הממשלה. זאת, ברקע כוונתו של השר להכפיל את מספר המתיישבים באזור.

רז ולסקי כתבו בדרישה: "הגענו לקצה גבול השתיקה שלנו. חוזקה של הממשלה הזו הוא בקידום הדברים עליהם נוכל להסכים יחד, ההחלטה הזו רחוקה מכך. אנחנו קוראים לך לעצור מיידית את התוכנית ולא להביא אותה לאישור הממשלה".

לפני כשבועיים אישר המנהל האזרחי את ההתקדמות בבנייתן של מעל 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון - למרות התנגדותה של ארצות הברית להרחבת הבנייה בשטחים. כזכור, מועצת התכנון העליונה לא קידמה בנייה בהתנחלויות כבר למעלה משנה, זאת על רקע סכסוך בין משרד האצור עם ועד העובדים שנגיע היום לכדי פיתרון.

ביישובים היהודיים יקודמו 1,344 יחידות דיור להפקדה - השלב לפני השלב הסופי, ביישובים רבבה, קדומים, אלון מורה, סן סנה, גבעת זאב, אלון שבות ועוד. לשלב הסופי, התוקף, יאושרו עוד 1,800 יחידות דיור ביישובים כפר עציון, הר ברכה, אלון שבות, פדואל, עלי ועוד. ביישובים הפלסטיניים רוב יחידות הדיור יקודמו להפקדה - 1,133 יחידות ב-5 יישובים. בנוסף, יאושרו לתוקף 179 יחידות דיור בלבד ביישוב עבדאללה יונס.