מרב מיכאלי ניצחה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה

מיכאלי בת ה-54 זכתה ב-77% מקולות המתפקדים, גברה על תשעה מועמדים ותעמוד בראש הסיעה בכנסת ה-24. חולדאי קרא לחיבורים: "נתאחד כדי לנצח את נתניהו". שלח: עכשיו הזמן להתחבר מהר וללא היסוס

זמן צפייה: 00:36

מרב מיכאלי, בת 54, ניצחה היום (ראשון) בפריימריז שהתקיימו לראשות מפלגת העבודה, והיא תעמוד בראש הסיעה בבחירות ה-24. כמו כן, מיכאלי זכתה ב-77 אחוז מקולות המצביעים, ובכך גברה על תעשה מועמדים. סך הכל הצביעו 9,651 מתפקדי העבודה, מתוך 37,102, משמע 26.01 אחוז מבעלי זכות ההצבעה הצביעו הפריימריז.

בתגובה לניצחונה, יו"ר מפלגת תנופה, עפר שלח, כתב בחשבון הטוויטר: "ברכות לחברתי מרב מיכאלי, שהלכה בדרך הישר וניצחה. עכשיו הזמן לפעול ולהתחבר מהר וללא היסוס".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מענקים לאזרחים ולשבים לעבודה: התוכנית הכלכלית של נתניהו וכ"ץ

אותרה מוטציה חדשה של קורונה מלוס אנג'לס – 5 ישראלים נדבקו

אותרה מוטציה חדשה של קורונה מלוס אנג'לס – 5 ישראלים נדבקו

מפלגת העבודה
מפלגת העבודה | צילום: ללא קרדיט

גם רון חולדאי, יו"ר מפלגת הישראלים, בירך את מיכאלי על ניצחונה: "מרב היא מנהיגה חשובה. ניזום באופן מיידי שיח על בניית בית גדול לכל המרכז-שמאל. נתאחד כדי לנצח את נתניהו ולהביא שינוי למדינת ישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו וזה מה שנעשה.

מיכאלי הצטרפה למערכת הפוליטית ולמפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-19 (2013). היא הוצבה במקום הרביעי ברשימה והפכה לחברת כנסת. לאחר הבחירות לכנסת ה-20 מונתה ליו"ר סיעת המחנה הציוני למשך שנתיים.

לקראת הכנסת ה-21 מיכאלי הוצבה במקום השביעי ברשימה ולא נכנסה לכנסת לאחר שמפלגתה קיבלה שישה מנדטים בלבד. עם זאת, לאחר התפטרותה של סתיו שפיר, שבה מיכאלי לכנסת. מיכאלי נכנסה לכנסת גם בשתי מערכות הבחירות. עם זאת, בניגוד לשני חבריה למפלגה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, סירבה להיכנס לממשלת האחדות שהוקמה במאי 2020.

כזכור, הפריימריז שהתקיימו היום, יצאו לדרך בעקבות עתירתה של מיכאלי לבית המשפט המחוזי. זאת, לאחר שיו"ר המפלגה הקודם, עמיר פרץ, סירב לקיים פריימריז בהשתתפות מתפקדים אלא באמצעות ועידת המפלגה.