הפסד למיכאלי בוועידת העבודה: ניסיונה לבטל את תפקיד המזכ"ל כשל

חברי ועידת מפלגת העבודה אישרו את תקנון הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת ה-25, אך הצעת ההחלטה לביטול מוסד המזכ"ל נדחתה. עיקרי התקנון שאושר כוללים את ביטול שריון המזכ"ל ברשימה, וכן איזון מגדרי מלא ברשימה לכנסת

מרב מיכאלי
מרב מיכאלי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הפסד למיכאלי בוועידת העבודה: חברי ועידת מפלגת העבודה אישרו היום (שני) את תקנון הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת ה-25, אך הצעת ההחלטה לביטול מוסד המזכ"ל נדחתה. כזכור, יו"ר המפלגה מרב מיכאלי העלתה את ההצעה לאחר שניצחה בבחירות לראשות המפלגה את המזכ"ל ערן חרמוני, לו שמור המקום ה-11 ברשימה. זהו ההפסד הראשון של יו"ר מכהן בוועידה מאז היווסדה של המפלגה.

בתוך כך, ועידת מפלגת העבודה דחתה היום ברוב של כמעט 60% (כ-1,393 מצביעים מול כ-901) את הצעתה של מיכאלי להדיח את המזכ"ל חרמוני ולבטל את תפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה. לפי חרמוני ואנשיו, היוזמה של יו"ר מיכאלי נתפסה כניסיון לנקום בו על התמודדותו מולה, ובמקביל לבצר את מעמדה של היו"ר כשליטה יחידה במפלגה, על ידי ביטול תפקיד המזכ"ל.

הבחירות המקדימות במפלגה יתקיימו ב-9 באוגוסט באופן דיגיטלי, ועיקרי התקנון שאושר היום כוללים את ביטול שריון המזכ"ל ושריון המקומות 14-11 למחוזות. בנוסף, נקבע כי אדם שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת פשע לא יוכל להתמודד לרשימה, כמו גם מי שכיהן כחבר או חברת כנסת בשלוש שנים האחרונות והתפקד למפלגה אחרי יום פיזור הכנסת.

ערן חרמוני
מזכ''ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני | צילום: גילי יערי, פלאש 90

לאחר פרסום תוצאות החלטת ועידת העבודה, ערן חרמוני אמר: "אני מודה מעומק הלב לחברות ולחברים על הבעת האמון חסרת התקדים. לא מדובר בעניין אישי שלי, אלא בנשמת אפה של הדמוקרטיה המפלגתית. חברות וחברי הוועידה מנעו היום ניסיון של היו"ר לבטל את ביטול תפקיד המזכ"ל, ולהביא אותנו כפסע מביטול הדמוקרטיה במפלגת העבודה".

חרמוני הוסיף: "הוכחנו לכל המלעיזים כי אנו עדיין מפלגה דמוקרטית ותוססת ואנו גאים בכך מאוד. אני מודה שנפגעתי מההתנהלות - אבל מפלגת העבודה גדולה יותר מכל אחת ואחד מאיתנו, ולכן כבר הערב אני מתכוון לשלב ידיים עם מיכאלי ועם שאר ראשי המפלגה ולשוב להתמקד ביחד במאמץ היחיד שחשוב באמת: הצלחת המפלגה בבחירות ומניעת חזרתו של בנימין נתניהו לשלטון. הניסיון לבטל את תפקיד המזכ"ל הנבחר נולד בחטא, וטוב שנדחה. לא בכדי בכל מפלגות הלייבור בדמוקרטיות המערביות יש מזכ"ל נבחר. חברי הוועידה הוכיחו היום עמוד שדרה ערכי. שמרנו על הבית".