מיכאלי: "העבודה עוזבת את הממשלה – דרשתי מפרץ ושמולי להתפטר"

כיממה לאחר שנבחרה לראשות המפלגה, הצהירה יושבת הראש החדשה כי החליטה לעזוב את "ממשלת נתניהו-גנץ, המושחתת והגרועה בתולדות המדינה" • ח"כ רם שפע הודיע: "אתמודד ברשימת העבודה"

זמן צפייה: 01:25

יושבת ראש מפלגת העבודה החדשה, חברת הכנסת מרב מיכאלי הודיעה הערב (שני) כי המפלגה בראשותה פורשת מהממשלה. "ההחלטה הראשונה שלי היא שהעבודה עוזבת את ממשלת נתניהו-גנץ המושחתת והגרועה בתולדות המדינה", אמרה מיכאלי, ועדכנה כי הורתה לשרים עמיר פרץ ואיציק שמולי להתפטר "לאלתר". כדי לחייב אותם לעשות זאת, עליה לכנס את ועידת המפלגה.

בד בבד נרשמים קשיים במו"מ בין מיכאלי לחולדאי על ריצה משותפת לכנסת ה-24. מיכאלי לא מסתפקת במקום השלישי שייעדו לה חולדאי וניסנקורן, ושואפת בכלל לעמוד בראש האיחוד. בסביבתה נאמר היום כי "נגמרו הימים שמפלגת העבודה היא סרח עודף במפלגה אחרת". אולם, בסביבת חולדאי מבהירים שהיא לא תהיה מספר 1 ברשימה כזו וכי יש עומדות בפניהם גם אופציות אחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: עד שחוק הקנסות לא יעבור – לא נאפשר את העברת תקנות הסגר

גלנט: להיערך לפתיחה חלקית או מלאה של מערכת החינוך ביום שני

אחרי המהומות: הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העלאת הקנסות

בתוך כך, חבר הכנסת רם שפע שעזב לפני כמה שבועות את כחול לבן, עדכן כי בקרוב יתמודד ברשימת העבודה. "שמח ונרגש להצטרף לבית פוליטי שמרגיש כמו בית", כתב שפע בחשבון הטוויטר שלו. "מרב מיכאלי היא מנהיגה אמיצה שמובילה הזדמנות אמיתית לשינוי, ויהיה לי הכבוד לצעוד לצידה במפלגה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה". 

אמש ניצחה מיכאלי בת ה-54 בפריימריז שהתקיימו לראשות מפלגת העבודה, והיא תעמוד בראש הסיעה בבחירות ה-24. מיכאלי זכתה ב-77 אחוז מקולות המצביעים, ובכך גברה על תעשה מועמדים. סך הכל הצביעו 9,651 מתפקדי העבודה, מתוך 37,102, משמע 26.01 אחוז מבעלי זכות ההצבעה הצביעו הפריימריז.