בג"ץ: נתניהו יקיים דיון על מינוי שר משפטים עד יום שלישי

ראש הממשלה התחייב בפני שופטי העליון לדון בנושא, אך לא למנות אדם כלשהו לתפקיד. אם לא ימונה שר משפטים, בג"ץ יקיים דיון נוסף ביום שלישי. היועמ"ש: "אי מינוי - בלתי סביר באופן קיצוני"

זמן צפייה: 01:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב היום (ראשון) בפני בג"ץ לקיים דיון על מינוי שר משפטים עד יום שלישי. עם זאת, נתניהו לא התחייב למנות אדם כלשהו לתפקיד. חיות הודיעה כי אם לא התפקיד לא יאוייש, בג"ץ יתכנס שוב וידון בנושא. זאת, במהלך דיון שהתקיים בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לגבי מינוי שרים. במהלך הדיון הציעה חיות כי הממשלה תמנה את יתר השרים עד יום ראשון הבא.

מוקדם יותר, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פנה לשופטי העליון וכתב כי לאור העובדה שלפי חוות הדעת של אלרואי-פרייס, המתווה שגיבש שב"ס בעניין הבאת עצירים לדיונים אינו נותן מענה לסיכון הבריאותי - יש למנות מיידית שר מפשטים: "אי מתן פתרון מיידי לסוגיית העצירים יהיה בלתי סביר באופן קיצוני".

זאת ועוד הוסיף מנדלבליט: "אי מינוי שר משפטים מביאה למצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית, ולפגיעה קשה בתפקוד הממשלה. פגיעה זו הולכת ומחמירה עם חלוף הזמן, וככל שמתארך המצב בו לא עומדים שרים בראש חלק ממשרדי הממשלה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"צורר – דינו מוות": גבר מואשם בהסתה לאלימות כלפי נתניהו

הרמטכ"ל: ההסלמה קשורה למה שקורה בירושלים – התלבטנו אם להגיב

העליון קבע: "המקור" תוכל לשדר את עדות יועץ נתניהו לשעבר

בני גנץ, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו
בני גנץ, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כחודש היועמ"ש פנה בדרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ, והורה להם לפעול למינויי שרים קבועים - בייחוד במשרד המשפטים. "מצב בו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן יגרום לפגיעה קשה בעבודה המשרד ובתפקוד הממשלה - על כל הכרוך בכך", התריע מנדלבליט. "מצב שבו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים, וללא שר משפטים מכהן, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית".

בנוסף, לפני כשבועיים מנדלבליט הורה למזכיר הממשלה שלא לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני עד שימונה שר משפטים קבוע, זאת בשברקע הייתה מתיחות ביטחונית בין ישראל. במכתב שהוציא, כתב היועץ כי ניתן יהיה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני רק אם מדובר בדיון דחוף וחיוני, ובתנאי שמספר השרים בין הגושים שישתתפו בו יהיה זהה. מנגד, את קבינט הקורונה אסור כלל לכנס - עד, שכאמור, ימונה שר משפטים.