נתניהו תוקף את דרישת היועמ"ש שעליו להחזיר הלוואה: "זיכוי שלי יגרום לו נזק אדיר"

לאחר שהיועמ"ש קבע כי על יו"ר האופוזיציה להחזיר כספים שניתנו לו כהלוואה שלא כדין, נתניהו תקף את הראשון: "תמוהה הקלות שבא הגיע היועץ לעמדתו החדשה"

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף היום (רביעי) את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על רקע החלטתו של האחרון כי על נתניהו להחזיר את ההלוואה שניתנה לו לאיש העסקים ספנסר פרטרידג' ולנתן מיליקובסקי: "מנדלבליט שם את כל יוקרתו על כתב האישום, וזיכוי שלי יגרום נזק אדיר ליוקרתו ולתדמיתו". עוד הוסיף בדבריו נתניהו: "מנדלבליט דורש לראשונה בהיסטוריה המשפטית לבטל החלטה של וועדת ההיתרים".

עוד הוסיף לתקוף נתניהו את היועמ"ש: "מנדלבליט נמצא בניגוד עניינים כלפיי. עצם העובדה שהוא מעורב בהליכי אישור קבלת מימון לצורך הגנתי מעוררת תחושת אי נוחות גדולה, בלשון המעטה. תשובתו מעלה אי דיוקים רבים, לא ברור מדוע הוא שינה את עמדתו. תמוהה הקלות שבא הגיע היועץ לעמדתו החדשה".

נתניהו ואיש העסקים ספנסר פרטרידג' | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודש הגיב היועמ"ש לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד ועדת ההיתרים על ההלוואות שקיבל ראש הממשלה לשעבר נתניהו מבן דודו מיליקובסקי ופרטרידג' לצורך מימון הגנתו המשפטית, וקבע כי עליו להחזיר את הכסף.

בתשובתו, טען מנדלבליט כי ההלוואה ממיליקובסקי ניתנה שלא כדין, וקבע כי על נתניהו להחזיר סכום של 300 אלף דולר לעזבונו של מיליקובסקי. בנוסף, טען מנדלבליט כי ההלוואה שקיבל נתניהו מפרטרידג' "מגלמת טובת הנאה", לאחר שהתברר כי ההלוואה שימשה מראש כמענק שהוסווה כהלוואה - מה שהופך אותה לאסורה.