בנט קרא לנתניהו ולגנץ להקים ממשלת אחדות; רה"מ: "בני, שמעת?"

במהלך אירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף, אמר נתניהו כי "ממשלת אחדות היא משאלת רבים". גנץ: "ניתן לכבד את זכרו דרך האחדות" • ראשי הימין התכנסו: "מתחייבים לא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף"

זמן צפייה: 00:50

הפלונטר הפוליטי: במהלך אירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף שנערך היום (שני) בכנסת קרא ח"כ נפתלי בנט (הימין החדש) לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ: "להתעלות מענייני היום-יום ולהקים ממשלת אחדות בישראל". כשהגיע תורו של נתניהו לדבר, הוא פנה לגנץ ושאל: "בני, שמעת?". לאחר מכן, הוסיף כי "ממשלת האחדות היא משאלה של רבים בעם. אני חושב שהיא נכונה".

גנץ, שנאם באירוע, התייחס גם כן לנושא האחדות: "לא יכולתי שלא להתרשם שהשילוב של הרב עובדיה בין מסורת וסובלנות הייתה חסרת תקדים. עלינו לכבד את כל התרבויות בחברה הישראלית. אם יש דרך אחת שבה ניתן לכבד את זכרו היא דרך האחדות שמכבדת אחד את השני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 על הפלונטר הפוליטי >>

הצעת כחול לבן לבנט ושקד: תיק המשפטים ותיק בכיר שאינו ביטחון

ליברמן: "האחריות לסיבוב בחירות שלישי תהיה על נתניהו בלבד"

כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים – בהצטרפות לממשלת 55

בנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת
בנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת | צילום: חדשות 13

נתניהו כינס את ראשי הימין: "מתחייבים לא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף"

לאחר האירוע כינס נתניהו את ראשי בלוק הימין כדי לעדכן אותם בהתפתחות במגעים לממשלת אחדות. בפגישה נכחו השרים יריב לוין וזאב אלקין, שמייצגים את הליכוד במו"מ, ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, יו"ר האיחוד הלאומי-תקומה בצלאל סמוטריץ', ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

במהלך הפגישה אמר נתניהו כי "אחרי הפגישה שלי עם גנץ סיכמנו על הודעה משותפת שתצא בתום הפגישה. הם הוציאו הודעה, הוציאו תמונה, וחצי שעה אחר כך התחילו בכחול לבן לתדרך נגדנו בתקשורת". לדבריו, "אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים, ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה". נתניהו הוסיף כי "צוות המו"מ שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המו"מ של כחול לבן אבל הם דוחים אותם מיום ליום - ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

פגישת ראשי מפלגות הימין
פגישת ראשי מפלגות הימין | צילום: חדשות 13

לאחר הפגישה נמסר מהנוכחים בה כי "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים לגנץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות. כל ראשי הסיעות הבהירו שלא יצטרפו לממשלת מיעוט וחזרו על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף".

בעקבות ההודעה נמסר מכחול לבן: "שיא האירוניה - יו"ר הליכוד מכנס את בלוק השיתוק ומפזר סיסמאות ריקות מתוכן. התנהלותו של נתניהו גם היום מוכיחה שהוא לא רוצה אחדות - אלא ממשלת חסינות. הדרך לממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהעם רוצה ובחר - פתוחה וידועה בפני נתניהו. אנו קוראים להנהגת הליכוד להתעשת ולא לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות ויקרות בפעם השלישית".

כמן כן, היום נודע כי שקד נפגשה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שתקף את נתניהו אתמול וטען כי הוא מוביל את ישראל לסבב בחירות שלישי. השניים לא הגיעו להסכמות במהלך הפגישה.

הפגישה בין השניים מגיעה יממה לאחר שפורסם בחדשות 13 כי כחול לבן הציעה לראשי הימין החדש את תיק המשפטים לשקד ותיק בכיר נוסף לבנט - שאינו תיק הביטחון. זאת בתמורה להצטרפותם לממשלת ה-55 שגנץ מנסה לכונן. על פי תוכנית המפלגה, בממשלה זו תיק הביטחון יינתן לאביגדור ליברמן או לגבי אשכנזי. ההצעה הגיעה לאחר שבימים האחרונים נפגשה שקד עם שורת בכירים בכחול לבן, בהם אבי ניסנקורן, יועז הנדל וצבי האוזר.