דרעי: האסון במירון - גזרת שמיים, אבל זה לא פוטר אותנו מבדיקה

בישיבה שקיימה הכנסת לזכר המתפללים שנהרגו בקבר רשב"י, התייחס יו"ר ש"ס לראשונה לטרגדיה ואמר: "עלינו לקחת אחריות על המתחם"; רה"מ: "בתום ימי האבל נבדוק את כלל הנושאים שקשורים להתכנסות"

זמן צפייה: 10:07

בישיבה מיוחדת שהתקיימה היום (שני) בכנסת לציון האסון במירון אשר גבה את חייהם של 45 בני אדם, יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לראשונה לטרגדיה, קרא למדינה לקחת בעלות על מתחם הקבר - ואף קרא לבחון את הליקויים באתר. "האסון הזה הוא גזרת שמיים - אבל זה לא פוטר אותנו מבדיקה וחקירה כדי שלא יקרה שוב עוד אסון כזה", אמר.

לדבריו, כבר שנים שיש "בעיות יסוד" בקבר הרשב"י, ולא ייתכן שעניינים משפטיים יקשו על הממשלה "לעשות כל מה שצריך", כלשונו. "הגיע הזמן לעשות טיפול שורש בבעיות האלה. עלינו לקחת אחריות מלאה על כל המתחם כפי שראוי לאתר קדוש כמו הקבר, שמיליונים מגיעים אליו במשך השנה".

"לצערי, ישנם גורמים שהחליטו להאשים את האנשים עצמם שבחרו לעלות להילולה בהר ואת נציגי הציבור - כולל אותי, על כך שבחרנו לקיים את ההילולה. אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה: כל הפעילות של נציגי הציבור החרדי היו שהגבלות הקורונה לא יהיו באוויר הפתוח כפי שקרה ביום העצמאות ובחופי הים בתל אביב".

לכתבות נוספות בנושא >>

מנדלבליט: ניתן להקים ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון

מבקר המדינה הודיע: "אפתח בבדיקה מיוחדת על האסון במירון"

תיעודים חדשים ומטלטלים מהשניות הראשונות לאחר האסון במירון

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במהלך הישיבה המיוחדת, ואמר כי "חובתנו היסודית היא לבדוק כל היבט של האסון. בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר. את ההגעה, האבטחה, הכניסה, היציאה, את פריסת הזמן והכוחות.

"מעל לכל", הוסיף נתניהו, "את השינויים ההנדסיים הנדרשים באתר, ואת נושא ההפקעה, הניהול והאחריות. נפיק את מלוא הלקחים לעתיד, כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו". בתום דבריו, הודה לכוחות ההצלה, וציין כי "לולא הם, האסון יכול היה חמור הרבה יותר".