המו"מ נמשך: כחול לבן נפגשה עם המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר

צוות המשא ומתן של כחול לבן פגש את נציגי המפלגות בפגישות שהתקיימו בכפר המכביה שבמרכז הארץ. אתמול התקיימה הפגישה עם הליכוד - הראשונה מאז שקיבל גנץ את המנדט להרכבת הממשלה מריבלין

זמן צפייה: 00:22

הפלונטר הפוליטי: צוות המשא ומתן של כחול לבן פגש היום (שלישי) את נציגי המפלגות המחנה הדמוקרטי, והעבודה-גשר בכפר המכביה שבמרכז הארץ.

בפגישה נכח ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד"ר יורם טורבוביץ וכן שלום שלמה. נציגי העבודה-גשר בפגישה היו אור רמתי ויאיר אוחנה. בפגישת המפלגה עם נציגי המחנה הדמוקרטי, נכחו יוסי קוצ׳יק, תומר רזניק, ואבי וידרמן.

כחול לבן והעבודה-גשר מסרו בתום הפגישה: "נדונו נושאים מהותיים, הצוות של כחול לבן הבהיר את כוונתו להיכנס למרתון של דיונים בנושאי תוכן, מהות וקווי יסוד במטרה להגיע להסכם קואליציוני חתום בין שתי המפלגות. פגישת המשך תקבע בקרוב".

גם המחנה הדמוקרטי הוציאה הודעה משותפת עם כחול לבן בתום פגישתם של צוותי המו"מ: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, ובמהלכה הועלו הבקשות השונות של המחנה הדמוקרטי. כחול לבן הבהירה את כוונתה להקים ממשלה בהקדם האפשרי, אך הדגישה שכל האופציות עדין על השולחן. פגישות נוספות יתקיימו בקרוב".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי כשעה וחצי: תמה פגישת כחול לבן-הליכוד – ללא הבנות

הליכוד וכחול לבן בהודעה משותפת: נתניהו וגנץ ייפגשו מחר בת"א

בכחול לבן עשו הכנה משפטית בעניין משמעות הנבצרות של נתניהו

צוותי המו״מ של כחול לבן ומפלגת העבודה-גשר בפגישה ראשונה
צוותי המו״מ של כחול לבן ומפלגת העבודה-גשר בפגישה ראשונה | צילום: אופק אבשלום

אתמול, התקיימה הפגישה הראשונה של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, לראשונה מאז שח"כ בני גנץ קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין. בתום הפגישה, מכחול לבן נמסר כי "נציגי הליכוד המשיכו להתעקש לאורך הפגישה שהם מייצגים את בלוק החסינות של ה-55, ואינם מוכנים לשום פשרה בנושא". מהליכוד נמסר כי "נציגי כחול לבן סרבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה".

צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד
צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד | צילום: אלעד מלכה
עוד נמסר מכחול לבן כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד".

הליכוד טענו כי "השר לוין הזהיר מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו. הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות, והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים".

צוות המשא ומתן של כחול לבן נפגש אתמול גם עם צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ובתום הפגישה נמסר מטעם ישראל ביתנו: "הבהרנו כבר בעבר וגם היום כי בתקופת המעבר נתנהל באופן שקול, אחראי וממלכתי. משמעות הדבר - לא נתמוך בשום יוזמה מרחיקת לכת ושנויה במחלוקת. אנו סבורים שעד להקמת ממשלה חדשה חייבים להסתפק במינימום הכרחי של חקיקה וגם היא תוך כדי הסכמה רחבה בנושאים שמחייבים פתרון מיידי".

מטעם כחול לבן נמסר: "הפגישה התקיימה באווירה טובה וחיובית מתוך רצון של שני הצדדים לקדם הסכם קואליציוני. בפגישה, נציגי ישראל ביתנו הציגו את סך דרישותיהם בתחומים השונים, והפגישה נדונה בעיקר בנושאי התוכן והמהות של הממשלה העתידית. יקבעו פגישות המשך בימים הקרובים".

השר לוין אמר בפתח ישיבת המשא ומתן של נציגי הליכוד עם כחול לבן: "אנחנו מייצגים את כל גוש הימין המונה 55 חברי כנסת. כפי שאמרנו כל הזמן - אין דרך אחרת חוץ ממשלת אחדות על פי מתווה נשיא המדינה, ולכן אנו חושבים שנכון היה לקיים משא ומתן מואץ כדי להגיע להסכם. רצינו לעשות את זה כשהמנדט היה בידינו, ואנחנו נכונים לעשות את זה גם כשהמנדט בידיו של בני גנץ".

"אני מתכוון להעלות בפתח הישיבה שני נושאים שלטעמי מחייבים תשובה והם הבסיס לכל הדיון", הסביר שר התיירות. "לקבל סוף סוף תשובה אם כחול לבן מקבלת את מתווה הנשיא, שהוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות. השאלה השניה היא אם המשא ומתן שמתקיים הוא אמיתי, או שזו הצגה כאשר המשא ומתן מתקיים בעצם במקום אחר עם איימן עודה ועם הרשימה המשותפת להקמת ממשלת מיעוט".