בדיון הקבינט הראשון של לפיד כרה"מ: עימות בין שקד לגנץ

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום והשרים קיבלו סקירה על ביקורו של ביידן בישראל, כמו גם על האירועים הביטחוניים בסוף השבוע. שרת הפנים שקד ביקשה לקבל הבהרות על המחוות לפלסטינים במהלך ביקור נשיא ארה"ב - ודרשה תשובות משר הביטחון בנושא. הוויכוח בין השניים הגיע לטונים גבוהים

זמן צפייה: 01:19

עימות פרץ היום (ראשון) בקבינט המדיני-ביטחוני בין שר הביטחון בני גנץ לבין שרת הפנים איילת שקד, בעת שהשרים קיבלו סקירה על ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. שקד ביקשה לקבל הבהרות על המחוות שניתנו לפלסטינים במהלך הביקור ודרשה תשובות משרד הביטחון בנושא. הוויכוח בין השניים הגיע לטונים גבוהים.

שקד: "אני רוצה לקבל פרטים ממשרד הביטחון על ההחלטה להלבין ולהכשיר בתים של פלסטינים לכבוד ביקור הנשיא ביידן".

גנץ: "זה שקר, זה פשוט לא נכון. אם את רוצה להיות ניזונה מקמפיין רשת שקרי, תהיי ניזונה ממנו. כל מה שאישרנו זה רק בתוך השטח שלהם, אין פה שום הלבנה. אבל אם את כבר מדברת - אז אישרנו רק לפני כמה שבועות 4,000 יחידות דיור ליהודים ביהודה ושומרון".

שקד: "אם ככה, אז יש כאן דיסנאיפורציה בנושא הזה".

גנץ: "אין לי עוד מה להסביר. אמרתי בדיוק מה ההחלטה אומרת".

מלשכותיהם של שר הביטחון גנץ ושרת הפנים שקד נמסר כי הם אינם מתייחסים לדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני.

מדובר בדיון הראשון של הקבינט המדיני-ביטחוני בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כראש ממשלה. הדיון נערך בצל האירועים בסוף השבוע בדרום הארץ, שכללו ירי של ארבע רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. גורמי הביטחון סקרו בדיון את מטרות חמאס שישראל תקפה בעקבות אותו ירי רקטי.