ראשי רשויות לנתניהו וגנץ: "אי אפשר להמשיך כך - הקימו ממשלה"

יותר מעשרים ראשי מועצות אזוריות מכל רחבי הארץ פנו במכתב לראשי המפלגות בדרישה למנוע בחירות שלישיות. "אתם מחוייבים לאחדות למען הציבור הישראלי" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 09:46

הפלונטר הפוליטי: יותר מעשרים ראשי מועצות אזוריות מכל רחבי הארץ פנו הלילה (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ בדרישה להקים ממשלת אחדות. מאחורי היוזמה עומדים ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג'.

ראשי הרשויות פנו ליושבי ראש המפלגות ואמרו כי "קרוב לשנה שאין ממשלה מתפקדת, לא נוכל להמשיך במצב הזה". והוסיפו "אתם מחוייבים לאחדות למען הציבור הישראלי, הבוחרים שלכם. את כספי הציבור תשקיעו במערכת החינוך והבריאות, במקום במערכת בחירות שלישית ובזבזנית".

גנץ החזיר את המנדט: "הבלוק התעקש על טובת אדם אחד"

נתניהו לגנץ: "תשתחרר מהווטו של לפיד – בוא לממשלת אחדות"

גנץ: "נתניהו סרבן אחדות"; הליכוד: "אמר שרוצה ממשלת מיעוט"

ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב
ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב | צילום: חדשות 13

הפניה של ראשי הרשויות באה בסמוך להודעת גנץ לנשיא המדינה כי כשל במלאכת הרכבת הממשלה - והחזיר את המנדט. בשיחתם הודה גנץ לנשיא על הסיוע בתהליך וביקש להמשיך ולהיעזר בו גם בהמשך הדרך. עוד הצהיר כי הוא "מחויב גם ב-21 הימים שנותרו להמשיך ולעשות כל מאמץ בכדי להרכיב ממשלה טובה לאזרחי ישראל".

"בשבועות האחרונים עשינו מאמצים כבירים להקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית", אמר בפתח דבריו. "הקמת ממשלה אינה רק משימה טכנית של חיבור אצבעות לרוב, היא שליחות ערכית מוסרית והיסטורית. מהיום שנכנסתי לחיים הציבורים התחייבתי לא להפנות גב ולא ראיתי בשליחות זו כלי להגשמת צרכים אישיים".

גנץ הפנה אצבע מאשימה כלפי גוש הימין, ואמר: "מול האבנים שהפכתי כדי להגיע לכדי אחדות ופיוס ניצב בלוק המבקש לראות את טובתו האישית של אדם אחד לפני טובת החולים במסדרונות בתי החולים".

בני גנץ מחזיר את המנדט לנשיא
בני גנץ מחזיר את המנדט לנשיא | צילום: חדשות 13

"זהו מהלך מסוכן ראשון מסוגו בתולדות המדינה", המשיך גנץ. "זה מעשה מסוכן – למנוע את השלטון שבו בחרו אזרחי המדינה באופן ברור ומוחלט, ולהתבצר בממשלת מעבר למעלה משנה. מעל טובתו האישית של מנהיג כזה או אחר עומד הריבון, העם. שחרר את המדינה מעניבת החנק, וכנס למשא ומתן ישיר כעת".

"מאז שנכנסתי לחיים הציבוריים נוכחתי שאינני מתקפל מול איומים מכל סוג שהוא: לא בחירות ולא איומים בממשלות אלטרנטיביות, שום פיתוי לא קונה אותי", הוסיף. "דרשתי מראש המפלגה שהפסיד בבחירות לנהל מו"מ ישיר בכבוד ובאופן ענייני ותואם לתוצאות הבחירות - בתמורה קיבלתי ממנו וממקורביו גידופים וקריאות נאצה".

"אלו חלק ממנת רעל יומית המוזרקת לחברה הישראלית יום יום מפלגת ומרעילה. זה חלק מקמפיין שנאה והסתה שמטרתו להצדיק התבצרות בשלטון מעבר. נתניהו, קמפיין השנאה שאתה מלבה כבר גרם לאסון בעבר", אמר יו"ר כחול לבן. "נתניהו צריך לזכור – בישראל עדיין יש דמוקרטיה גם היא פחות מדברת אליו. לא מוכן לשתף פעולה עם ניסיון להפוך את רוב העם לבן ערובה של קומץ קיצונים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20191120-2036' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו מגיב להחזרת המנדט בידי גנץ' kid='1_u9nw7b9z' duration='67'']

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברי גנץ ואמר: "בני גנץ, אני לא אתייחס לדברים המופרכים שאמרת הערב, וגם על הכישלון שלך להקמת ממשלת אחדות. ניסיתם לשדל את המפלגות החרדיות להצטרף אליכם. היית מוכן להקים ממשלת מיעוט עם תומכי טרור שמקבלים הנחיות מאויבי ישראל. דבר אחד אמרת נכון - ישראל זקוקה לממשלת אחדות. למען הפיוס בעם - יש להקים אותה. אני מוכן, בלי תנאים מוקדמים, להכנס איתך לשיח מיידי עוד הערב כדי להקים ממשלת אחדות. אם נלך יחד, נצליח".