מבקר המדינה למחברת דוח המעונות: אצלי לא יהיה מסמך כזה

פרסום ראשון: מתניהו אנגלמן שוחח עם מי שחיברה את הדוח שבגינו הורשעה רעיית ראש הממשלה ואמר: "אצלי יהיה מקסימום דוח על מעונות היום". מטעמו של המבקר נמסר: "לא היו דברים מעולם"

זמן צפייה: 01:22

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, אשר מונה לפני כארבעה חודשים לתפקיד, צוטט אומר למחברת דוח המעונות כי "אצלי לא יהיה דוח כמו דוח המעונות – מקסימום דוח על מעונות היום". כך פורסם לראשונה הערב (רביעי) בחדשות 13. את הדברים אמר במהלך סיור להכרת עובדי המשרד. כזכור, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הורשעה בפרשת המעונות ב"ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה".

ביום שני הסירה השופטת בדימוס שרה פריש, שמונתה ליו"ר ועדת ההיתרים על ידי אנגלמן, את מועמדותה. זאת בעקבות שורת פרסומים בחדשות 13 אודות אי סדרים בעברה. ביום ראשון נחשף כי כאשר עמדה פריש בראש מכללת שערי משפט, מינתה את חתנה לעמוד בראש פרויקט יוקרתי של המכללה, וכאשר הועלתה בקשה לבדוק העדפה פסולה של מקורבים מצידה - היא הושתקה. בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי בעבר עמדה פריש בראש שתי ועדות ציבוריות – ועבודתה בהן הופסקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

העימות במשרד המבקר: אנגלמן מאשים את ועדת ההיתרים בהדלפות

"קו אדום": תרעומת במשרד מבקר המדינה על מינוי המקורב לאנגלמן

מתניהו אנגלמן נבחר לתפקיד מבקר המדינה: "חדור שליחות לאומית"

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה
מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה | צילום: החדשות 13

בשנת 2004, בזמן שעמדה פריש בראש המכללה, מינתה את חתנה לעמוד בראש פרויקט יוקרתי במוסד. כאשר הועלתה בקשה לבדוק העדפה פסולה של מקורבים מצידה של פריש - הנושא הושתק.

עמותת שערי משפט ופריש סיימו בטונים צורמים במיוחד את הקשר ביניהם, כאשר שני הצדדים האשימו זה את זה האשמות הקשורות לטוהר מידות. חבר עמותת שערי משפט, עו"ד יצחק לקס, שבהמשך שימש כמנכ"ל שלה, כתב על התפקיד שבראשו עמד חתנה של פריש: "בראש פרויקט יקר זה עומד חתנה של פריש, משה הרשקוביץ. הוא התמנה למשרה מכובדת זו לראשונה בעודו תלמיד שנה א' בלבד במכללה - והמשיך בו במשך כל שנות לימודיו כולל תקופת הסטאז'".

שרה פריש
שרה פריש | צילום: חדשות 13

בסוף יולי היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה, יורם רבין, שלח מכתב לחברי ועדת ההיתרים בעניין העימות שנחשף בחדשות 13 בין המבקר אנגלמן לחברי הוועדה, שבו כתב כי השיח באותו דיון היה לגיטימי, וכי חברי הוועדה מדליפים לתקשורת.

כזכור, בחדשות 13 נחשף כי דיון בוועדת ההיתרים עם מבקר המדינה החדש הפך לעימות חריף ויוצא דופן בנוגע לסוגיית הכספים שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי. גורמים שהיו במקום בעת העימות העידו כי אנגלמן תקף את חברי הוועדה, ואמר להם כי: "חרגתם מסמכותכם, אתם לא צריכים להתערב במה שלא שלכם. התפקיד שלכם הוא להחליט אם לתת היתרים או לא. לא מעבר לזה. אל תנהלו לי את המשרד".