כחלון על נתניהו: "מתנות? רק בחתונה"

שר האוצר משה כחלון התייחס בכנס בחיפה לשתי הפרשות שבהן נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו

כחלון ונתניהו (ארכיון)
כחלון ונתניהו (ארכיון) | צילום: פלאש 90, אלכס קולומויסקי

נתניהו מסתבך? שר האוצר עוקץ: השר משה כחלון התייחס הבוקר (רביעי) לפרשת נתניהו-נוני מוזס, שנחשפה בתחילת השבוע על ידי כתבנו גיא פלג. כחלון אמר, במהלך כנס חיפה למנהיגות, כי "אני לא מתעסק בפוליטיקה כרגע. לצערי כשהייתי שר תקשורת, נוני מוזס לא פנה אליי". כחלון הגיב גם לחשד כי נתניהו קיבל סיגרים מאנשי עסקים וטען: ''כל אחד וסגנון החיים שלו. אני לא מעשן, גם לא מרלבורו. אני לא אעשן סיגרים, זה קודם כל מסריח. אני מקבל מתנות רק בחתונה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהמשך לחשיפת העובדה כי השיחות בין נתניהו למוזס הוקלטו, אחר כחלון כי "יש לנתק את אנשי התקשורת מהמדינה. מעולם לא היה את הדבר הזה". כחלון הוסיף: "הייתי שר תקשורת, יזמתי רפורמה, חשבתי שמדינת ישראל צריכה להתנתק מהתקשורת - ונוני לא פנה אליי".

אמש במהדורה המרכזית נחשף כי במהלך אחת הפגישות שהוקלטו, אמר מוזס לנתניהו: "אם אני ואתה נסכים על חוק, אני אעשה כל מה שאני יכול שתהיה פה כמה זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר". ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיב וכתב: "המאפיה נחשפה - אם לנתניהו הייתה טיפת כבוד לעם ישראל הוא היה מתפטר הערב", הוסיף ראש הממשלה לשעבר ושיגר עקיצה גם למוזס: "לא ניתן לתמנונים לחנוק לנו את המדינה".

"שני אדונים שכלל הציבור הפך להיות משרתם והם משתעשעים איתנו כאילו אין כלום ולא היה כלום", תקף גם חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני. "ביבי ביזה את הציבוריות – נוני הזנה את העיתונות".

חבר מפלגתו של רוזנטל, אראל מרגלית, כתב כי "אם היועץ המשפטי לא יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין שתי פרשות השוחד, הוא יכשיר את הקרקע לכך שכל פקיד דרג ז' יוכל לקבל מתנות מבעלי אינטרס באופן חוקי".

[brightcove_iframe video_id='hakira_rishoni_vtr2_n20170109_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

להערכת המשטרה, בין נתניהו למוזס התקיימו פגישות רבות, ולא רק השתיים שהוקלטו, אך לא יודעים להעריך את המספר המדויק שלהן. בין השניים תיווכו שורה של מקורבים, והמשטרה מתכוונת לגבות מכולם עדות.

גידי וייץ מעיתון "הארץ" פרסם אמש גם הוא פרטים חדשים על השיחות בין השניים, מהם עלה כי מוזס הציע לנתניהו לבחור עיתונאים מטעמו והבטיח להעסיקם בכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות", בתמורה לכך שנתניהו יקדם הצעת חוק שתחייב את החינמון "ישראל היום" להימכר בתשלום.

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, המייצגות את מוזס מסרו כי "אנו מנועים מלהגיב מטעמי החקירה, ולפיכך לא נתייחס לפרסומים שונים, שהיו ושיהיו. אנו מציעים להמתין לסיום החקירה, אז תתבהר התמונה המלאה".

[brightcove_iframe video_id='bibi_vs_noni_vtr2_n20170109_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו ראש הממשלה נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. שתי הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים ואורכן של שתי ההקלטות שבידי המשטרה הוא כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1.12.2014 ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת.