ירדן: מנסור עבאס נפגש עם המלך עבדאללה בארמונו שבעמאן

יו"ר רע"ם נפגש עם מלך ירדן לפני מספר שבועות, זאת לאחר שעדכן את בנט וקיבל את אישורו. כזכור, בחודש יולי האחרון נועד רה"מ בחשאי עם עבדאללה - זאת אחרי נתק ממושך בין נתניהו לבית המלוכה

זמן צפייה: 01:03

יושב ראש מפלגת רע"ם מנסור עבאס נפגש לפני מספר שבועות עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו שבעמאן, זאת לאחר שעדכן על כך את ראש הממשלה נפתלי בנט וקיבל את אישורו - כך הותר היום (שלישי) לפרסום.

המפגש של עבאס ומלך ירדן
המפגש של עבאס ומלך ירדן | צילום: סוכנות הידיעות הירדנית

על פי דיווח סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן, "פטרה", מלך ירדן, עבדאללה השני, קיבל בארמונו את פניו של יו"ר מפלגת רע"ם, מנסור עבאס, ונטען כי השניים דנו במהלך פגישתם בהתפתחויות האחרונות בשטחים הפלסטינים, בדרך לדחוף קדימה את תהליך השלום ומלך ירדן הבהיר בפגישה כי ירדן עומדת לצידם של הפלסטינים למען השגת זכויותיהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל חשד לעבירות על חוק התחרות: בכירים בשופרסל ושטראוס נחקרו

טרור סכינים באירופה? 3 אירועי דקירה בערים מרכזיות השבוע

הורוביץ על ההקלות: "אנחנו לא מכריזים על מסיבת סיום"

כמו כן, המלך עבדאללה הבהיר בפגישה כי ירדן ממשיכה להשקיע את מירב המאמצים בכדי לשמור על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות במזרח-ירושלים וזאת מתוקף החסות ההאשמית על מקומות אלו.

עוד דווח כי עבאס שיבח את עמדותיו של המלך עבדאללה כלפי הסוגייה הפלסטינית, את מאמציה של ירדן לשמירה על הסטטוס-קוו במזרח-ירושלים, שיבח את הסיוע של ירדן לעמידה האיתנה של תושבי מזרח-ירושלים והוקיר את תרומתה של ירדן לערביי ישראל – במיוחד בנוגע לתחומי החינוך והעלייה לרגל למכה.

כזכור, בחודש יולי האחרון נועד ראש הממשלה בנט בחשאי עם מלך ירדן, זאת אחרי נתק ממושך בין בית המלוכה הירדני לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. גורמים שהיו מעורים בפרטי הפגישה אליה הגיע בנט במסוק סיפרו כי היא הייתה "טובה".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

במקביל, באותו יום משרד החוץ הודיע כי ישראל וירדן סיכמו שהראשונה תגדיל את מכסת המים שמועברת לשנייה ממי הכינרת. מי שקיבלו את ההחלטה הם שר החוץ יאיר לפיד ומקבילו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן ספאדי.