היועמ"ש לבן ארי: החלטתך לוותר על התפקיד - צעד מבורך ואמיץ

אביחי מנדלבליט בירך את מי שהייתה מועמדת לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה - והחליטה לסגת: "אינני מטיל ספק ביושרה האישית שלך ובכוונותיך הכנות לקבל על עצמך את התפקיד"

זמן צפייה: 00:36

סערת מינוי מ"מ מקום פרקליט המדינההיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוחח היום (ראשון) עם מי שהייתה מועמדת לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה - והחליטה לסגת, אורלי בן ארי, וברך אותה על החלטתה. "צעד מוברך ואמיץ", אמר מנדלבליט.

היועץ חזר על דבריו, לפיהם הוא "מעריך את תרומתה הרבה לאכיפת החוק ואת מקצועיותה וכי ברור שאינו מטיל ספק ביושרה האישית שלה ובכוונותיה הכנות לקבל על עצמה את התפקיד", ואף הדגיש כי "עמדתו בנוגע למינוי אינה מושתתת על שיקולים אישיים, אלא על עמדה משפטית בנוגע לתהליך הנדרש לשם הבטחת עצמאותו ואי תלותו של ממלא פרקליט המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש: אסור שמינוי מ"מ הפרקליט יהיה פוליטי – אוסיף מועמדים

בג"ץ מתכוון להכריע אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה תחת כתב אישום

פרסום ראשון: מדריך בבית ספר בערד הורחק בחשד שתקף שני תלמידים

עו''ד אורלי בן ארי, אביחי מנדלבליט
עו''ד אורלי בן ארי, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בן ארי הודתה למנדלבליט על דבריו וביקשה להבהיר כי כפי שפירטה בהודעתה, ההחלטה לוותר על הכהונה כממלא מקום פרקליט המדינה נובעת מטעמים מערכתיים בלבד, ולא מטעמים אחרים, ובשל דאגה לטובתה של פרקליטות המדינה.

מוקדם יותר היום כינס מנדלבליט ישיבה דחופה עם כל הנהלת הפרקליטות בנושא המינוי לתפקיד, במהלכה אמר כי בכוונתו להוסיף שמות לרשימת המועמדים והדגיש כי אסור שהמינוי יהיה פוליטי. במהלך הישיבה הוצג מכתב של פרקליט מפרקליטות המדינה, שמחה על חוסר התגובה של הנהלת הפרקליטות לפרסום נגד בן ארי.

בתוך כך, בישיבה, ליאת בן ארי - המשנה ליועמ"ש והתובעת בתיקי ראש הממשלה נתניהו, טענה כי גם כשאותה התקיפו, לא היה קול מהנהלת הפרקליטות. רובם הגדול של המשתתפים אמרו כי בן ארי הייתה כלי משחק בידי שר המשפטים אמיר אוחנה, וכי ממלא המקום צריך להיות בהסכמה מלאה של היועץ המשפטי ומתוך הרשימה שלו.

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק:Amir Ohana - אמיר אוחנה , חדשות 13

אתמול פורסם כי שר המשפטים אוחנה מנסה לרמוז שבן ארי חזרה בה ממינויה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה בשל לחץ חיצוני שהופעל עליה. עם זאת, מגורמים במשרד המשפטים עולה כי אין אינדיקציה שהיועץ המשפטי לממשלה הפעיל עליה לחץ כזה.

במערכת המשפט לא כולם שמחים מהשתלשלות הפרשה, וישנם אפילו כאלה שנפגעו מאמירת היועמ"ש כי שלמה למברגר הוא המועמד היחיד מטעמו. נוסף לכך, הדעות חלוקות אם מנדלבליט פעל נכון כשהחליט להילחם במינוי, מהבחינה של סוגיית אמון הציבור במערכת. ספק אם המועמד הרלוונטי היחיד שנשאר – דן אלדד, בהנחה שאוחנה לא רוצה את למברגר – ירצה את התפקיד. השר הודיע שיביא מועמדים חדשים, והמערכת שוב תיכנס לסחרחרה.