היועמ"ש לבג"ץ: לדחות את העתירה נגד הטלת המנדט על נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה הגיש את חוות דעתו באשר לעתירה, שביקשה שלא לאפשר לבנימין נתניהו להקים ממשלה בשל כתבי האישום המוגשים נגדו. "אין עילה להתערבות שיפוטית"

נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | רויטרס
נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (רביעי) את חוות דעתו לבג"ץ, בנוגע לעתירה אשר ביקשה למנוע את הטלת המנדט על ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל כתבי האישום המוגשים נגדו, וכתב כי "דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית".

"עיקר טענות העותרים", הוסיף היועץ, "עוסקות בשאלת כשירותו של נתניהו לשמש בתפקיד ראש הממשלה (ואף במישור הוצאתו לנבצרות) ובשאלת שיקול הדעת בהטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו, הוכרעו זה מכבר בעניין התנועה לאיכות השלטון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ביקשתי נשיקה אחרונה": אלמנת הטייס שנפל על האהבה שנגדעה

ישראל התייחדה עם נפגעי פעולות האיבה: "חלק מסיפור תקומתנו"

למען איציק סעידיאן: עשרות עמדו בצפירה מחוץ לאגף השיקום בפ"ת

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

מנדלבליט הדגיש בתשובתו כי הסוגיה הוכרעה כבר בשנה שעברה, אז קבעו 11 שופטי בג"ץ פה אחד כי נתניהו יכול לקבל את המנדט חרף כתבי האישום. "נפסק כי אין מניעה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו על אף היותו עומד לדין פלילי, ואף בשל כך אין עילה להתערבות בהחלטת נשיא המדינה".

כזכור, בשבוע שעבר קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" הגישה עתירה לבג"ץ נגד הטלת הרכבת הממשלה נתניהו. בעתירה נטען כי הרכבת הממשלה על ידי נתניהו בעיתוי הנוכחי אינה סבירה לנוכח הפרת התחייבותו לבג"ץ מהפעם הקודמת, ולפיה יכפיף את עצמו להסדר ניגוד עניינים, ולנוכח התעקשותו להוסיף ולהתערב במינויים הבכירים במערכת אכיפת החוק - כולל סירובו למנות באחרונה שר משפטים.