מנדלבליט נגד השר כ"ץ: "טענותיך נגד יועמ"ש האוצר חסרות בסיס"

היועמ"ש הגן על מסינג, לאחר ששר האוצר טען כי הדליף חומרים על עובדי המשרד כדי למנוע את קידום התוכנית הכלכלית: "פועל על פי החוק". מסינג עצמו הכחיש את הטענות: "לא איימתי על פקידים"

ישראל כ"ץ ואביחי מנדלבליט
ישראל כ"ץ ואביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (רביעי) לשר האוצר ישראל כ"ץ והעניק גיבוי ליועץ המשפטי של משרדו, עורך הדין אסי מסינג. בפנייתו לכ"ץ כתב מנדלבליט כי "טענותיך נגד מסינג חסרות בסיס - הוא פועל על פי חוק. יש לי בו אמון והוא זוכה לגיבוי מלא".

זאת, לאחר ששר האוצר האשים את מסינג שהדליף חומרים על עובדי המשרד, ובכך מנע מהם לקדם את התוכנית הכלכלית. מנגד, מסינג, הכחיש את הטענות בריאיון לחדשות 13, ואמר כי "לא איימתי על פקידים במשרד ולא מנעתי מהדרג המקצועי להשתתף בדיונים על התוכנית הכלכלית".

שר האוצר ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ | צילום: חדשות 13

עוד כתב מנדלבליט לכ"ץ: "מסינג אינו פועל חלילה 'כדי לסכל' את מדיניותך - ההיפך הוא הנכון. הצגת הקשיים המשפטיים הכרוכים בקידומה של ההצעה כזו או אחרת בוודאי איננה בבחינת 'סיכול', אל היא חובתו של כל יועץ משפטי במערך הייעוץ המשפטי לממשלה".

מטעמו של כ"ץ נמסר: "שר האוצר עומד מאחורי כל מילה שאמר על התנהלות היועץ המשפטי של האוצר אסי מסינג. מסינג הטעה את היועץ המשפטי לממשלה במכתב תגובתו".

בחודש שעבר פנה היועץ המשפטי לממשלה במכתב לשר האוצר והזהיר אותו מפני כלכלת בחירות אסורה בתוכנית הסיוע לעסקים ומובטלים שנפגעו מהמשבר - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

במכתבו קרא מנדלבליט לכ"ץ להיעזר באנשי מקצוע ומשפטנים לפני שהוא מאשר את התוכנית. "יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים", כתב מנדלבליט.