היועמ"ש: אסור שמינוי מ"מ הפרקליט יהיה פוליטי - אוסיף מועמדים

מנדלבליט כינס את בכירי הפרקליטות לדיון טעון בנוגע לסערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה והציג להם את חוות הדעת שפרסם. במפגש הובעו טענות על חוסר התגובה של הפרקליטות לפרסומים נגד בן ארי

זמן צפייה: 00:36

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כינס הבוקר (ראשון) ישיבה דחופה עם כל הנהלת הפרקליטות בנושא מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה, במהלכה אמר כי בכוונתו להוסיף שמות לרשימת המועמדים והדגיש כי אסור שהמינוי יהיה פוליטי.

נוסף לכך, במהלך הישיבה הוצג מכתב של פרקליט מפרקליטות המדינה, שמחה על חוסר התגובה של הנהלת הפרקליטות לפרסום נגד אורלי בן ארי. בישיבה, ליאת בן ארי - המשנה ליועמ"ש והתובעת בתיקי ראש הממשלה נתניהו, טענה כי גם כשאותה התקיפו, לא היה קול מהנהלת הפרקליטות. רובם הגדול של המשתתפים אמרו כי בן ארי הייתה כלי משחק בידי שר המשפטים אמיר אוחנה, וכי ממלא המקום צריך להיות בהסכמה מלאה של היועץ המשפטי ומתוך הרשימה שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אוחנה על פרישת בן ארי: הופתעתי מהחלטתה – היה ברור שיופעל לחץ

הצו של בג"ץ לא הותיר לאורלי בן ארי ברירה אלא לפרוש • פרשנות

העליון הקפיא את מינוי אורלי בן ארי; אוחנה: "עוד תשמעו עליה"

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי שר המשפטים אוחנה מנסה לרמוז שבן ארי חזרה בה ממינויה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה בשל לחץ חיצוני שהופעל עליה. עם זאת, מגורמים במשרד המשפטים עולה כי אין אינדיקציה שהיועץ המשפטי לממשלה הפעיל עליה לחץ כזה.

במערכת המשפט לא כולם שמחים מהשתלשלות הפרשה, וישנם אפילו כאלה שנפגעו מאמירת היועמ"ש כי שלמה למברגר הוא המועמד היחיד מטעמו. נוסף לכך, הדעות חלוקות אם מנדלבליט פעל נכון כשהחליט להילחם במינוי, מהבחינה של סוגיית אמון הציבור במערכת. ספק אם המועמד הרלוונטי היחיד שנשאר – דן אלדד, בהנחה שאוחנה לא רוצה את למברגר – ירצה את התפקיד. השר הודיע שיביא מועמדים חדשים, והמערכת שוב תיכנס לסחרחרה.

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג ושר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול התייחס אוחנה בתוכנית "המטה המרכזי" לסערה סביב מינויה של עו"ד בן ארי, הפרקליטה שמונתה על ידו למ"מ פרקליט המדינה ונסיגתה מהתפקיד בסופו של דבר אתמול, ואמר: "לא שמחתי מההחלטה, זה קצת הפתיע אותי. ההתנגדות של היועמ"ש הייתה צפויה, וכך גם העתירה של התנועה לאיכות השלטון. לקחנו כאפשרות שיהיה צו ביניים וזה אכן מה שקרה. היה ברור שיהיה לחץ אדיר מתוך המערכת על בן ארי לסגת ולוותר על המינוי. התאכזבתי כשזה קרה".

"יש לי אליה הערכה רבה. חשבתי שבין אלה שפגשתי היא המתאימה ביותר לחזק את אמון הציבור בפרקליטות. יש בה צניעות וענווה שאני חושב שהפרקליטות שיכורת הכוח זקוקה לו. אני אחשב מסלול מחדש", המשיך אוחנה.