יום לפני פקיעת המנדט של גנץ: נתניהו נפגש עם ליברמן

רה"מ ויו"ר ישראל ביתנו נפגשו בפעם השנייה השבוע: "ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות" • ריבלין ייפגש עם רפי פרץ וניצן הורוביץ - ולאחר מכן עם צוות המו"מ של הליכוד ועם נתניהו

זמן צפייה: 00:33

יום לפקיעת המנדט: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במשרד ראש הממשלה בירושלים. בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת בה נאמר כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות".

אחר הצהריים יגיעו שר החינוך רפי פרץ ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ לפגישות במעון הנשיא שבירושלים. לאחר מכן, יפגוש נשיא המדינה ראובן ריבלין את נתניהו וצוות המו"מ של הליכוד.

אתמול התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעתו לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו  שבו תקף את חברי הכנסת הערבים, ואמר כי "גם לי יש מחלוקות עם חברי הרשימה המשותפת, אני מסכים איתם על חלק מהדברים, וממש לא מסכים על נושאים אחרים - אבל ההשתלחות נגדם ביומיים האחרונים חייבת להיפסק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ למשותפת: השמיעו את קולכם, אך הביקורת על צה"ל – אינה אמת

גנץ על נאום נתניהו: "ההשתלחות בח"כים הערבים חייבת להיפסק"

בדרך להכרעה? כל התרחישים לקראת פקיעת המנדט של גנץ

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

לדברי יו"ר כחול לבן, "ביקשנו לדון עם הליכוד, אבל לאורך כל הפגישות הבנו שאנחנו מדברים לקיר, מדברים לבלוק". גנץ המשיך ותקף את "כנס החירום" של הליכוד שנערך אמש: "ביומיים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים חדשים. קמנו בשבת בבוקר והבנו שאנחנו במצב חירום, סכנה, פיגוע - לא בגלל שאנחנו נגררים לבחירות בפעם השלישית, או הרקטות שנופלות, או בגלל החולים ששוכבים בבתי החולים. קיבלנו מופע מכוער של שקרים, תביעות והסתה".

גנץ קרא לראש הממשלה לחזור בו מדבריו, וטען כי "אם לא נעשה את מה שמוטל עלינו ונשים את אזרחי ישראל לנגד עינינו, המצב יסכן את אמון הציבור בנבחריו". יו"ר כחול לבן המשיך ופנה לראש הממשלה: "אני קורא לנתניהו לנהל משא ומתן ישיר, כן ואמיתי. במקום להפחיד ולפחד – בוא נדבר".

בתוך כך, נתניהו תקף בכנס של בלוק הימין את ניסיונות כחול לבן להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת, וטען כי צוותי המשא ומתן של המפלגה ניסו לפתות את המפלגות החרדיות. "חברי הסיעות החרדיות יכולים לספר על כל המגעים עם כחול לבן", אמר ראש הממשלה. "כדי לצרף אותם, יאיר לפיד היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, ואפילו עושה ברית מילה".

במקביל, ליברמן נאם בפתח ישיבת סיעתו בכנסת ואמר כי "שני הצדדים מציעים לנו חצי המלכות. מבחינת ישראל - כל ממשלה צרה היא אסון. אמרנו מהיום הראשון - ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס, אין כוונות אחרות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד זה גם אידאולוגית וגם פרקטית, כל הצבעה בכנסת תהיה סיפור".

בתום הפגישה הקודמת בין יו"ר הליכוד ליו"ר ישראל ביתנו, שהתקיימה ביום ראשון, אמר ליברמן: "הייתה פגישה עניינית, לא בזבזנו זמן על פגישות העבר ועל ריבים כאלו ואחרים. דיברנו על דברים מעשיים ופרקטיים, איך להתקדם לממשלת אחדות. כל השאר שמנו בצד".