סקר חדשות 13: כחול לבן מתרסקת - עם תשעה מנדטים בלבד

על פי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום - הליכוד הייתה מובילה עם 38 מנדטים, ויש עתיד מזנקת ל-16 מנדטים. עוד עולה מהסקר כי 85% מהישראלים חוששים ממצבם הכלכלי בעקבות המשבר

זמן צפייה: 03:11

מסקר חדשות 13 שפורסם היום (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 38 מנדטים, לעומת 36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. כחול לבן התרסקה והגיעה בפעם הראשונה למספר מושבים חד ספרתי - תשעה מנדטים בלבד, לעומת 33 שקיבלה בבחירות הקודמות.  לעומת זאת, יש עתיד מזנקת ועומדת על 16 מנדטים, כמו גם הרשימה המשותפת, שבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15.

על פי הסקר, המפלגה הגדולה הבאה היא ימינה בראשות נפתלי בנט עם 11 מנדטים, שהגדילה את כוחה בחמישה מנדטים ממערכת הבחירות במארס. אחריה ישראל ביתנו יחסית יציבה עם שמונה מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה שבעה. ש"ס עם שמונה מושבים, לעומת התשעה שקיבלה בבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "חופש ההפגנה – קדוש"; רה"מ: "הגינוי צריך להיות שוויוני"

מנכ"ל משרד החינוך פרש מתפקידו: "חש שבשלה השעה לחילופים"

אמיר השכל על מעצרו: "ניסיון להשתיק את המחאה נגד נתניהו"

יאיר לפיד, בני גנץ ובנימין נתניהו
יאיר לפיד, בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

יהדות התורה עם שבעה מנדטים - מספר דומה לזה שקיבלה במערכת הבחירות ומרצ עם ניצן הורוביץ בראש קיבלה גם שבעה מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס. וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 705 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-102 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-part-2006282052' autoplay='0' credit='' desc='סקר עמדות לגבי קורונה' kid='1_wfxvwzue' duration='124'']

בנוסף, הסקר גילה כי 39% מהנשאלים חוששים מאוד ליציבות הכלכלית שלהם ושל משפחתם. 46% חוששים מעט, ורק 13% אחוזים לא חוששים כלל מבחינה כלכלית. 2% השיבו כי אינם יודעים.

על השאלה באיזו מידה חוששים מהעלייה בתחלואה, השיבו 40% כי הם חוששים מאוד. 41% חוששים מעט, 17% אחוזים לא חוששים בכלל ול-3% אין דעה. לאחר מכן נשאלו העונים אם יוטלו הגבלות חדשות, האם תציית להן? על כך רוב מוחלט, 57% ציינו שיצייתו לכל ההנחיות. 34% אחוזים יצייתו ככל שיוכלו, בעוד 6% בלבד ציינו שלא יצייתו משום שלא יוכלו לעמוד כלכלית בסגר נוסף.