גלעד ארדן: "תקיפת החייל - מזעזעת"

השר ליבטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לתיעוד בו נראה חייל צה"ל מותקף על ידי עשרות מפגינים חרדים לאחר שהתיז עליהם גז מדמיע

חייל מותקף באלימות בהפגנת חרדים

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגיב הבוקר (שישי) להתפרעויות והפרות הסדר של מפגינים חרדים נגד הגיוס לצה"ל אמש ברחבי הארץ והתייחס לתיעוד בו עשרות מפגינים נראים מתנפלים על חייל שהתיז עליהם גז מדמיע. "התמונות בהן נראה חייל צה"ל מותקף באלימות קשה ע"י עשרות צעירים חרדים מזעזעות", אמר השר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"זו בריונות שחייבים לעקור מהשורש, יש גם לבדוק את הנסיבות שהובילו את החייל להתיז גז מדמיע אולם בשום מצב אין הצדקה לאלימות הקשה שראינו", הוסיף ארדן. "הנחיתי את המשטרה לעשות הכל כדי ‏להביא את פורעי החוק האלה לדין, מקומם מאחורי סורג ובריח".

"מי שפוגע בחיילינו המגינים עלינו בגופם חייב לשלם על כך מחיר כבד, אני מצפה גם מראשי ‏הציבור החרדי לגנות ולהוקיע מעשים כאלה שאינם מייצגים את הציבור החרדי ומסיבים לו נזק", ציין. "האירועים הללו מבטאים חילול ה׳ שאין קשה ממנו, המתפרעים והבריונים פוגעים קודם כל בציבור החרדי שומר החוק".

.

הפגנת החרדים בירושלים
הפגנת החרדים בירושלים

"השפלת חיילים חרדים ונסיונות ‏לבזות ואף לתקוף אותם מתרחשות לצערי פעמים רבות", אמר השר. "המשטרה תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי להביא לדין כל מי שפוגע או מתיר דמם של חיילים חרדים".

בסרטון שהופץ אמש ברשתות החברתיות נראה תחילה החייל ברחוב בבני ברק, כשהוא עושה שימוש בגז המדמיע לעבר החרדים שהיו במקום. לאחר מכן תועדו החרדים מתנפלים על החייל ומכים אותו עד שנפל על הקרקע.

המשטרה השתמשה בזרנוקי מים
המשטרה השתמשה בזרנוקי מים

לטענת עדי ראייה שנכחו באזור, החייל עשה שימוש בגז המדמיע לעבר קבוצת מפגינים, זאת על מנת לגרום להם לפנות את הכביש. "בשניות אחר כך הוא הותקף על ידי המפגינים עד שחבריו חילצו אותו", סיפרו. "בהמשך היס"מ הגיעו לשם ופיזרו את ההפגנה".

מפגינים חוסמים את צומת כנות, אמש
מפגינים חוסמים את צומת כנות, אמש | צילום: דוברות המשטרה

אתמול יצאו מפגינים מהפלג החרדי-ליטאי הקיצוני לרחובות במחאה על מעצר בן ישיבה שמוגדר עריק - שמעצרו הוארך בעשרה ימים. בצומת בר אילן בירושלים חסמו עשרות מפגינים את התנועה, והמשטרה החלה לפנותם מהרחוב בכוח באמצעות צינורות מים ובמכת"זיות. גם שוטרים רכובים על סוסים הגיעו למקום. המשטרה עצרה לפחות עשרה מפגינים בחשד להפרות סדר.