נתניהו משיג 61, הרוב חושבים: שקד צריכה לפרוש | סקר חדשות 13

יו"ר הבית היהודי ממשיכה להיות מתחת לאחוז החסימה ובסקר חדשות 13 – כמעט 60% חושבים שהיא צריכה לפרוש מהמרוץ. מחצית חושבים שבן גביר לא שינה עמדותיו ומדובר בתחבולה. בצל נאום לפיד: 43% מתנגדים למדינה פלסטינית

זמן צפייה: 01:10

בשורות לא מעודדות עבור איילת שקד: גם בסקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, הבית היהודי בראשותה שוב לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.9 אחוז תמיכה בלבד. אלא שמצבה הציבורי רע עוד יותר לאחר שבסקר שאלנו האם היא צריכה לפרוש: 58 אחוזים חושבים שכן לעומת 17 אחוזים בלבד שחושבים שהיא צריכה להתמודד בבחירות.

מבחינת מפת המנדטים, גוש הימין בראשות בנימין נתניהו משיג 61. הליכוד שומר על כוחו עם 32 מנדטים והציונות הדתית עולה במנדט ל-14. ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

בגוש השני, יש עתיד של יאיר לפיד עולה במנדט ל-25 והמחנה הממלכתי, שמאז הצטרפות איזנקוט לא מתחזקת, ממשיכה לרדת ומקבלת 11 מנדטים בלבד. העבודה ומרצ נותרו על 5 מנדטים כמו בסקרים הקודמים וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יורדת במנדט ל-5.

בנימין נתניהו
משיג 61. בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חד"ש-תע"ל ממשיכה לקבל 4 מנדטים לאחר פיצול הרשימה המשותפת וגם רע"מ נותרה על 4. מתחת לאחוז החסימה – בל"ד עם 2.1 אחוזים, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.3%, הכלכלית של ירון זליכה עם 0.9%, חופש כלכלי של אביר קארה עם 0.4% וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.1 אחוז בלבד.

השבוע נחשף בחדשות 13 כיצד אלמוג כהן, מספר 3 של איתמר בן גביר, מספר בתיעוד במצלמה נסתרת כי ראש המפלגה שלו מבצע תחבולה ולא באמת התמתן. שאלנו בסקר את הציבור האם הם חושבים שבן גביר אכן התמרכז ושינה את עמדותיו או שמדובר בתחבולה לצורך הבחירות. 51 אחוזים חושבים שמדובר בתחבולה לעומת 24 אחוזים שחושבים שבן גביר דווקא שינה את עמדותיו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2209222117' autoplay='0' credit='' desc='איילת שקד בריאיון' poster='' kid='1_lnqwyp2t' duration='']

ח''כ איתמר בן גביר
לא מאמינים שהתמתן. ח''כ איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשאלה ההתאמה לראשות הממשלה אין יותר מדי שינויים. נתניהו ממשיך להוביל על לפיד – 45 אחוזים לעומת 31 אחוזים. בין נתניהו לגנץ, הפער גדול יותר – 45 אחוזים לנתניהו מול 28 אחוזים לגנץ.

לאחר שהתברר כי ראש הממשלה לפיד יביע תמיכה בפתרון שתי המדינות בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, שאלנו את הציבור האם הם תומכים בפתרון שיעניק לפלסטינים מדינה. 43 אחוזים מתנגדים לעומת 39 אחוזים שתומכים.

ראש הממשלה יאיר לפיד
הרוב בסקר לא תומך במדינה פלסטינית. ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשאלה נוספת שאלנו מי לדעת הציבור אחראי לחוסר היציבות הפוליטי בישראל. 34 אחוזים הצביעו על נתניהו כאחראי, 33 אחוזים חושבים ששני הצדדי באותה מידה ו-24 אחוזים חושבים שראשי המפלגות בגוש השינוי אחראים לחוסר היציבות הפוליטי.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 702 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.