"שקרים והסתה חמורה": נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' נגד בנט

תגובות חריפות בעקבות האיגרת של רה"מ ל"רוב הדומם" והקריאה לפעולה "נגד מכונת הרעל של נתניהו ובן גביר": בליכוד אמרו כי בנט "העביר את השליטה במדינה לעבאס". בן גביר: "מכונת הסתה". הציונות הדתית: "שיקר לכל אורך הדרך"

זמן צפייה: 00:36

זמן קצר אחרי שראש הממשלה נפתלי בנט פרסם הבוקר (שישי) את האיגרת שאותה ייעד ל"רוב הציוני הדומם", וקרא "לפעול נגד מכונת הרעל של נתניהו ובן גביר" - התגובות לא איחרו להגיע. יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר: "טענת בנט כי אני וחברי שופכים רעל - הסתה חמורה". בליכוד כינו את דברי בנט "שקרים" ובציונות הדתית אמרו כי "בנט הונה, רימה ושיקר לכל אורך הדרך".

בן גביר הוסיף: "די להסתה, מילים יכולות להרוג. רק לפני שבועיים חמאס הסית וניסה לרצוח אותי, אתמול אוסמה סעדי ואחמד טיבי ניסו לתקוף אותי ועכשיו בנט ממשיך להשתלח בי ובחבריי. לדברי יו"ר עוצמה יהודית, "בנט משתמש במכונת הסתה משומנת ודווקא הוא מרעיל את האווירה וקריאתו לציבור תומכיו המועט 'להתחיל לפעול' מטרידה, אבל זה לא יעזור לו: הסתה וניסיון להפנות האצבע המאשימה דווקא כלפיי האופוזיציה - לא תצלח.

"הציבור זוכר מי הונה ושיקר, גנב את הקולות והפך למפלגת בת של מרצ בשליטת האחים המוסלמים. בדבריו מגבה בנט את אנשי התנועה האיסלאמית ומסית לא רק נגדי ונגד נתניהו וסמוטריץ אלא נגד ציבור רחב במדינת ישראל זה בזיון".

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בליכוד אמרו כי "השקרים של בנט לא יכולים להסתיר את העובדה שהוא העביר את השליטה במדינה למנסור עבאס, אחמד טיבי ולחבריהם תומכי הטרור. מחירי הדלק, המזון והדיור שוברים שיאים, בנט ולפיד לא עושים כלום חוץ מלשלם מדי שבוע מיליארדים לרע"מ, המשותפת וזועבי - רק כדי להמשיך לשבת על הכיסא. אזרחי ישראל היקרים, נעשה הכול כדי להפיל את הממשלת החולשה והמחדל ולהקים בהקדם ממשלה ציונית חזקה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל".

 

חברי סיעת הליכוד. מימין לשמאל: ח''כ יריב לוין, יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו וח''כ יובל שטייניץ
חברי סיעת הליכוד. מימין לשמאל: ח''כ יריב לוין, יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו וח''כ יובל שטייניץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם הציונות הדתית בראשותו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקפה את הדברים באיגרת של בנט: "שקר שחוזרים עליו אלף פעמים ב-20 עמודים לא הופך לאמת. בנט טירפד בידיו ממשלת ימין ובמהלך שתוכנן מראש עוד לפני הבחירות פרק את המחנה הלאומי וחבר לשמאל הקיצוני ולתומכי טרור אנטי-ציוניים כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר. בנט הונה, רימה ושיקר לכל אורך הדרך והוא ממשיך לעשות את זה באיגרת שמהללת ממשלה שמחרימה יותר מחצי מהעם ומציגה אותו כקדוש מעונה תוך שהוא מסית נגד הימין, מכפיש את הציונות הדתית וקורא לשמאל לצאת למלחמת אחים.

"אבל לא תהיה מלחמת אחים חלילה. העם הזה מאוחד בסלידתו מבנט וממעשיו ולכן 'הרוב הדומם' שהוא מדבר עליו בקושי מעביר אותו את אחוז החסימה. בנט מוכר בשבועות האחרונים את המדינה לטיבי וזועבי בניסיון נואש להרוויח עוד קצת זמן על הכיסא אבל גם הוא יודע שזה נגמר. בקרוב נחליף בעזרת השם את ממשלת החרם וההונאה הלא ציונית של בנט לפיד ועודה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית טובה לישראל, שתחזיר את הביטחון והכבוד הלאומי ותטפל באתגרים הרבים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל".

ח''כ בצלאל סמוטריץ'
ח''כ בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באיגרת שפרסם בנט נכתב, כאמור: "על המגרש כרגע פועל רק צד אחד - מכונת רעל רועשת וקטלנית של בן גביר, עודה, נתניהו וסמוטריץ', שמפעילה אלימות, סחטנות ומסה של 'פייק ניוז', ואילו הרוב הדומם ששמח מממשלה רגועה ומתפקדת, אכן דומם ולוקח הכל כמובן מאליו. אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול. איגרת זו היא הקריאה לפעולה".

"עמדנו ימים אחדים לפני הליכה למערכת בחירות חמישית, שהייתה מפרקת את המדינה", המשיך בנט, "ואז קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי: להקים ממשלת הצלה לאומית, כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזירה לתפקוד. לחבור לאנשים עם דעות שונות מאוד משלי על מנת להציל את המדינה. ידעתי שמכונת רעל עצומת ממדים תופנה נגדי, ולקחתי על עצמי להיות המגן האנושי של מדינת ישראל.

"כבר בנאום ההשבעה שלי כראש הממשלה, חברי הכנסת של הליכוד,בן גביר וסמוטריץ' קיללו, צעקו, צרחו. ילדיי החמודים נכחו בקהל, ולא כל כך הבינו מה מתרחש, אז הם שלחו לי סימני לב כדי לחזק אותי. מאז, רעש מכונת הרעל לא פסק לרגע. בימים אלו המכונה המשומנת והממומנת מופנית לעברו של ניר אורבך ובני משפחתו. אבל המשכנו קדימה. יחד עם חבריי בסיעה ובקואליציה, לקחנו אחריות ומנענו בחירות חמישיות.

בנט הוסיף: "עוד בטרם הקמת הממשלה, צבא של מפגינים בתשלום מטעמם של נתניהו וסמוטריץ' הגיע לבתיהם של איילת שקד, עידית סילמן, ניר אורבך, ושאר חברי מפלגתי. 'כלבה', 'נוכל', 'נגיע למשפחה שלך' וקללות קשות מאלו הפכו להיות מנת חלקם של חברי סיעתי, עד היום. עידית ושמוליק סילמן סיפרו לי שאנשי סמוטריץ' רדפו את ילדיהם בתנועת הנוער, בבתי הספר. עידית הראתה לי סרט של רכב עם רמקולים רודף אחרי רכבה באוטוסטרדה, וסיפרה לי על קללות שכל מיני רבנים הטילו עליהם".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד אמר ראש הממשלה: "יחד עם חבריי בממשלה, החזרנו את ישראל לתפקוד ולצמיחה. בימים אלו, כמעט שנה אחרי, אנחנו, אזרחי ישראל כולם, עומדים שוב בפני צומת דרכים היסטורי: להמשיך קדימה עם מדינה מתפקדת או להידרדר אחורה לכאוס, לשנאה פנימית, לחולשה חיצונית ולשעבוד המדינה לצרכי איש אחד. הקמנו ממשלה ביצועית וטובה. בפרק הבא תראו שהממשלה שלנו עמדה בהתחייבות להחזיר את ישראל למסלול.הממשלה עשתה תוך פחות משנה, מה שממשלות קודמות לא עשו בעשור".