החרדים נגד קמפיין כחול לבן: "אנטישמיות וחציית קו אדום"

ליצמן הגיב לסרטון שבו נרמז שיסכים לחתום על הצהרת התמיכה ברה"מ עבור כסף ואמר: "מזכיר תקופות אפלות שבהן יהודים הוצגו כרודפי בצע". דרעי: "אנטישמיות, אין מילה אחרת"

זמן צפייה: 00:54

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב היום (שני) לסרטון שפורסם במסגרת קמפיין כחול לבן בו נרמז שגוש הימין יסכים לחתום על הצהרת התמיכה בנתניהו עבור כסף, ואמר שהדבר "מזכיר תקופות אפלות שבהן יהודים הוצגו כרודפי בצע". שר הפנים אריה דרעי התייחס לסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אנטישמיות, אין מילה אחרת".

בסרטון, נראית הדמייה של שיחת ווטסאפ מפוברקת בין ראשי גוש הימין, ובה ח"כ דוד ביטן מבקש מהם לחתום על הצהרה בה נכתב "אני מתחייב בזאת לתמוך לנצח בבנימין נתניהו ולתמוך לנצח בחסינותו לא משנה במה יואשם ומתי". בתגובות, המפוברקות גם הן, דרעי כתב "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות", וליצמן כתב "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

לכתבות נוספות בנושא >>

חברי הליכוד התחייבו לתמוך רק בנתניהו לראשות הממשלה

ליברמן: "האשמות נתניהו מעידות על היסטריה ואובדן שליטה עצמית"

נתניהו: "לפיד, ליברמן וכמה פוליטיקאים בימין מתכננים קומבינה"

ליצמן
ליצמן | צילום: חדשות 13

כאמור, ליצמן טען שהסרטון הוא אנטישמי, ובתגובתו תקף גם את יאיר לפיד שפרסם את הסרטון בעמוד הטוויטר שלו ואמר כי "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית".

"כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי, היו שאמרו לי שזה מוגזם", המשיך ליצמן, "היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושטנה בין האוכלוסיות והמגזרים".

עוד הוסיף וקרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתנער מהסרטון שמהווה לטענתו פשע שנאה: "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

בתגובה לדבריו של ליצמן, לפיד תקף אותו ואמר כי "אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר על אנטישמיות מאדון ליצמן שמגן על פדופילים. אני גם לא מתרשם מזה שהם מתחילים לצרוח 'שנאה' בכל פעם שלמישהו יש עליהם מילת בקורת. יש אנטישמיות אמיתית בעולם. יורים ביהודים בבתי כנסת. יש אזורים באירופה שבהם יהודים לא יכולים להסתובב עם כיפה על הראש. זאת אנטישמיות. סרטוני בחירות מצחיקים שמדברים על זה שביבי מוכן למכור את הכל תמורת החסינות שלו, זו לא אנטישמיות".

בעקבות הקמפיין של כחול לבן, יהדות התורה פרסמה סרטון תגובה משלהם בו הם מדמים שיחה בין חברי כחול לבן.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190805-1313' autoplay='0' credit='' desc='סרטון תגובה של יהדות התורה נגד כחול לבן' kid='1_yrd92dje' duration='60'']

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור הגיב גם הוא לסרטון ואמר כי "מפלגת כחול לבן מוכיחה שהיא לא אחרת מאשר יש עתיד עם מיתוג חדש, בניסיונות נואשים לקושש מנדטים היא מוכנה לפגוע בעולם התורה, בבני הישיבות ובאחדות עם ישראל. סרטון זה רק מוכיח שמדובר בעוד מפלגה אשר מתמודדת לאופוזיציה ולא לממשלה".