יהדות התורה נגד ליברמן: "הפך את הגיוס לטריגר – זה שקר"

יו"ר המפלגה יעקב ליצמן תקף את יו"ר ישראל ביתנו ואמר כי "לא דרשנו כל דבר חדש במו"מ הקואליציוני". גפני: "לא נעמיד את ליברמן בסדר העדיפויות, צר לנו שנקלענו לסיטואציה"

זמן צפייה: 19:30

(בווידאו: יו"ר ישראל ביתנו ליברמן משיב לטענות ראש הממשלה נתניהו נגדו)

בחירות חוזרות: יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן התייחס היום (חמישי) לפיזור הכנסת ואמר כי "ליברמן סירב להיכנס לקואליציית נתניהו מסיבותיו, הפך את החרדים לקורבן ואת הגיוס לטריגר - זה שקר. מהרגע הראשון שראינו שליברמן מתעכב לחתום על ההסכם, הורינו מיד שלא לסגור את המטות. כעת, אנו רואים שאכן זה לא היה לחינם. נצא לדרך פעם נוספת וננצח". את הדברים אמר בחניכת מטה הבחירות של המפלגה בבני ברק.

עוד אמר ליצמן כי "לא דרשנו כל דבר חדש במשא ומתן הקואליציוני. התעקשנו על תוספות למערכת הבריאות וכעת ליברמן מבזבז את זה על בחירות מיותרות - זה עוול לאומי. פתאום מגלה ליברמן את האג’נדה שלו נגד החרדים, חבל שהסתיר את זה בבחירות בירושלים ובערים נוספות, שם ידע לבקש תמיכה של החרדים". זאת, לאחר פיזור הכנסת וההודעה על בחירות חדשות ב-17 בספטמבר.

לכתבות נוספות בנושא: 

ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"

גפני: "אמליץ לא לשבת עם ליברמן; לא פוסלים את לפיד"

יאיר נתניהו: ליברמן דרש למנות את ויינשטיין כדי שיסגור תיקיו

ליצמן
ליצמן | צילום: חדשות 13

בכיר המפלגה משה גפני התייחס אף הוא לסערה הפוליטית הנוכחית, וטען: "ליברמן היה צריך להגיד שהוא לא יישב עם נתניהו. הגיוס מעניין אותו כמו שלג אשתקד, מה שמעניין אותו הוא שנתניהו לא יוכל להיבחר לראשות הממשלה. לא נעמיד את ליברמן בסדר העדיפויות, צר לנו שנקלענו לסיטואציה. נקלענו שלא בטובתנו למערכת בחירות שעולה הרבה כסף ולא הולכת לעשות שינויים דרמטיים. לוקחים את הכסף וזורקים אותו לפח כי ליברמן החליט, כדי שליברמן ישמיץ על זה שגר בנוקדים וזה שגר בקיסריה".

גפני המשיך ואמר כי "אנחנו לא פוסלים אף אחד, אבל יש מישהו שהחליט שאנחנו בדיקטטורה ואנחנו נמנע את זה ממנו ונחזור לשפיות, למצב שבו הציבור הוא הקובע והמחליט. יש נאום שלי מלפני 17 שנים שבו דיברתי נגד ליברמן באופן מאוד חריף, אמרתי שהוא הורס את הימין מבפנים. נכון שגם שיבחתי אותו, אני מתחרט על כך". כמו כן, ציין גפני כי ההסכם שלנו עם אלי ישי תקף גם בבחירות הבאות".

חבר הכנסת משה גפני
חבר הכנסת משה גפני | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

מוקדם יותר, אמר גפני בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגל"צ: "אני לא אשב עם ליברמן, לא אוכל לשבת בממשלה עם מישהו שמשפיל אותנו. אני חושב שהוא עשה נזק גדול למדינה. אני לא אגיד בסדר למי שרוצה להשתלט על המערכת הציבורית, הוא מכתיב הכול - דיקטטור שמחליט איזה חוק יהיה, מה יהיה כתוב בו ומתי יהיו בחירות. את זה צריך לגמור בבחירות האלה - שהאיש לא יעבור את אחוז החסימה. האיש לא ראוי. אני מכיר את המנטליות בישראל, הציבור לא יסלח לו", המשיך גפני. "אני אמליץ לחבריי לא לשבת איתו, אבל זה לא אומר שדעתי תתקבל. זה רע מבחינה ציבורית לקחת מדינה שלמה לבחירות - והכול בגלל שהוא שונא את נתניהו".

על האפשרות שמפלגת כחול לבן תרכיב את הממשלה, אמר: "אנחנו לא פוסלים שום דבר, גם לא ישיבה עם לפיד. לא פסלתי ישיבה איתו בעבר ולא אפסול בעתיד. אבל אני לא יכול לשבת איתו כי המצע שלו נוגד לחלוטין את המצע שלי. אני מאוד מכבד את בני גנץ, אבל הוא היה צריך להוכיח שהוא באמת רוצה לשבת איתנו, הוא היה צריך להדוף את הדבר הנורא שעשה ליברמן, להצביע איתנו בוק הגיוס ואז יכול להיות שהמצב היה שונה לחלוטין. הוא לא עשה זאת והמשיך את המסע המטופש שלו שאין לו שום הסבר".

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: החדשות 13

כאמור, לפנות בוקר בתום הצבעה לילית, החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית. 74 חברי כנסת, שהושבעו רק לפני כחודש וחצי, הצביעו בעד סיומה של הכנסת ה-21 ותחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-22, שייערכו ב-17 בספטמבר. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שנערכות בחירות חוזרות לאחר שחבר הכנסת שניתן לו המנדט להרכיב את הממשלה כשל במשימתו.

בתום ההצבעה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה וחד משמעית – הוא בחר בי להוביל את מדינת ישראל. הציבור אמר את דברו, ואכן 60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות. מפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור".

בנימין נתניהו לאחר הצבעת המליאה על פיזור הכנסת
בנימין נתניהו לאחר הצבעת המליאה על פיזור הכנסת

נתניהו הצהיר: "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו. הוא הציב דרישה ועוד דרישה ובכל פעם שהיא נענתה – העלה דרישה חדשה. כל הבקשות נדחו על הסף. ליברמן לא התכוון לגמור את זה, הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת". לדבריו, "ליברמן גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות בגלל גחמות אישיות, ניסיון לקבל עוד כמה מנדטים. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר לאחר ההצבעה כי "זהו רגע מאוד מעניין מבחינה תקשורתית, אבל מאוד לא מרגש מבחינה אזרחית", הצהיר גנץ. "במקום להעביר למישהו אחר את המנדט להרכיב ממשלה - מפעילים סעיף בחוק, מפזרים את הכנסת ומחזירים את המדינה לשלושה חודשים מטורפים, עם מאות מיליוני שקלים, שבמקום שיושקעו בדברים חשובים יושקעו פעם נוספת בבחירות - שיביאו אותנו לאותו המקום. כל זה קורה בגלל שתי מילים בלבד: מבצר משפטי".

יו''ר כחול לבן, בני גנץ