בעקבות הסדר הטיעון: ליצמן התפטר מהכנסת

על מנת להימנע מקלון בפרשת מלכה לייפר, יו"ר מפלגת אגודת ישראל מרשימת יהדות התורה הגיש ליו"ר הכנסת מיקי לוי מכתב התפטרות. במקומו צפוי להיכנס למשכן ח"כ אחר ממפלגתו

ח"כ יעקב ליצמן מגיש את ההתפטרות ליו"ר הכנסת מיקי לוי

בעקבות הסדר הטיעון שנחתם עמו, ועל מנת להימנע מקלון, ח"כ יעקב ליצמן הגיש היום (רביעי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת. במקומו צפוי להיכנס למשכן חבר כנסת אחר מיהדות התורה.

מכתב ההתפטרות של ח''כ יעקב ליצמן מ''יהדות התורה''
מכתב ההתפטרות של ח''כ יעקב ליצמן

כזכור, הסדר הטיעון עם ליצמן נחתם בחודש ינואר האחרון, ובמסגרתו תיק המעדנייה נסגר וליצמן הודה בעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיק מלכה לייפר. ליצמן ספג עונש מאסר על תנאי וקנס של 2,800 שקלים בלבד.

על פי כתב החשדות, במהלך 2015 פעל ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה. זאת, במטרה לשנות את חוות דעתו כלפי מלכה לייפר, שהואשמה באוסטרליה בעבירות מין חמורות בקטינות בבית הספר אותו ניהלה, כך שזו לא תוסגר לשם.

שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה
יעקב ליצמן

ליצמן בן ה-73 כיהן בכנסת כ-23 שנים, מאז שנת 1999, ושימש בין היתר כשר הבריאות, שר הבינוי והשיכון ויו"ר ועדת הכספים. בשנה שעברה הוא הודיע כי מפאת גילו לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת.

ליצמן מסר בתגובה: "אני מסכם בסיפוק רב שנות עשייה רבות בכנסת ישראל, מתוך שבח לבורא עולם אשר זיכני לשרת הציבור במסירות ובנאמנות, מתוך שאיפה ושליחות לקדש שם שמים ולהגן על קדשי ישראל. ברכת הצלחה מיוחדת לח״כ הנכנס מטעם אגודת ישראל, הרב יעקב טסלר. אני מברך את חבריי לסיעת יהדות התורה, לעמיתיי בסיעת ש״ס ולכל שותפיי בסיעות השונות, שפעלנו יחדיו למען הציבור בישראל".

ח''כ יעקב ליצמן מגיש את ההתפטרות ליו''ר הכנסת מיקי לוי
ח''כ יעקב ליצמן מגיש את ההתפטרות ליו''ר הכנסת מיקי לוי