בגוש הימין רוצים אחדות: החרדים הסכימו לבטל את הווטו על לפיד

ביהדות התורה אמרו לרה"מ כי הם מוכנים שינהל מו"מ עם לפיד, בטענה שמדובר בצעד טקטי, שכן הוא גם כך מחרים את נתניהו. במקרה שמספר 2 בכחול לבן יסיר את החרם - ישאלו את הרבנים כיצד לפעול

זמן צפייה: 11:32

בחירות 2019 - הסיבוב השני: החרדים, שהחרימו את יאיר לפיד באופן מסורתי, הסכימו לוותר על הווטו שלהם נגדו. יעקב ליצמן ומשה גפני אמרו לראש הממשלה בנימין נתניהו, כראש גוש הימין, כי הם מסכימים שינהל משא ומתן גם עם לפיד. לטענתם זהו צד טקטי – הרי לפיד גם ככה מחרים את נתניהו והכריז שוב ושוב שלא יישב איתו.

עם זאת, החרדים נשאלו מה יקרה אם לפיד וכחול לבן יסירו את החרם על ראש הממשלה, וענו שהם ילכו לרבנים שלהם ויתייעצו איתם. אם אותם רבנים יאשרו את המו"מ עם יו"ר יש עתיד אז כך הם יפעלו, ואם לא יאשרו אז החרדים יחזרו לווטו שלהם נגדו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המגעים להרכבת הממשלה: ריבלין יחל בראשון את סבב ההתייעצויות

ריבלין: "הקריאה לכינונה של ממשלת אחדות – חשובה"

נתניהו לגנץ: "בוא ניפגש היום – אין ברירה מלבד ממשלת אחדות"

הבוקר נערכה פגישה בין ראש הממשלה נתניהו לראשי מפלגות הימין, במהלכה חתמו על מסמך לפיו נתניהו הוא המועמד היחיד שלהם לראשות הממשלה. "ננהל משא ומתן קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות", נכתב במסמך. יו"ר ש"ס אריה דרעי שלא השתתף בפגישה, חתם על המסמך מאוחר יותר.

נפתלי בנט ציין לפני הפגישה כי הוא "לא פוסל את לפיד, לא את גנץ ולא את החרדים. חייבים ממשלת אחדות - אבל ראש הממשלה הוא נתניהו. כולם יצטרכו לרדת פה מהעצים, אף אחד לא יקבל את מלוא תאוותו בידו. אנחנו צריכים לנהל מדינה - ראש הממשלה יהיה נתניהו. גנץ לא יהיה ראש הממשלה כי רוב הציבור בחר בנתניהו".

ראשי סיעות הימין התכנסו במשרד ראש הממשלה בירושלים
ראשי סיעות הימין התכנסו במשרד ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה יחל ביום ראשון הקרוב את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים לקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

סבב ההתייעצויות צפוי להימשך כיומיים, ובתומן ריבלין יזמן אליו במידת הצורך את המועמדים הרלוונטיים להרכבת הממשלה. כפי שנעשה בבחירות הקודמות, הפגישות בין הנשיא למפלגות ישודרו בשידור חי על מנת לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.