ליצמן הכריז: "בבחירות הבאות לא אתמודד לכנסת"

בצל החשדות נגדו, חבר הכנסת הודיע בתוכנית בערוץ כנסת כי לא יתמודד לקדנציה נוספת. עם זאת, טען כי אינו פורש בגלל הסדר טיעון. "עדיין מקווה להפיל את הממשלה, נעשה את הכול כדי שתהיה אחת חדשה"

זמן צפייה: 01:20

חבר הכנסת יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) כי לא יתמודד לכנסת בבחירות הבאות. את הדברים אמר הח"כ במסגרת תוכנית "שחור לבן" עם משה גלסנר ואבי בלום, בערוץ כנסת. "אם יהיו בחירות חדשות - לא אתמודד, לא אלך לכנסת שוב פעם".

בצל החשדות נגדו, ובכל הנוגע לאפשרות של עסקת טיעון במסגרת פרשת השוחד, ענה ליצמן כי פרישתו מגיעה "ללא קשר לשום הסדרי טיעון". לדבריו, לא יתמודד לקדנציה נוספת בשל גילו המבוגר, שמתקרב ל-74 שנים. עם זאת, הוסיף כי "עדיין מקווה להפיל את הממשלה, נעשה את הכול כדי שתהיה אחת חדשה". זאת, לאחר 23 שנה שבהן כיהן בכנסת ישראל: "צריך לתת מקום לכוחות צעירים".

כזכור, במסגרת הפרשה נחשד ליצמן כי הציע שוחד לעובדי משרד הבריאות, על מנת שלא יסגרו מעדניה בבעלות חברו. בפרקליטות ראו בכך ניסיון חמור של ניצול מעמדו, מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד.

לצד זאת, לפני כארבעה חודשים המשטרה הודיעה שהיא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות לשעבר וחבר הכנסת יעקב ליצמן, בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, הדחה בעדות בפרשת הפדופילית מלכה לייפר והצעת שוחד בפרשת בית העסק לממכר מזון - שנחשפה לראשונה בתוכנית "המקור" בחדשות 13.

החקירה נגד השר נקראה "תיק 1452", במסגרתה נחקרו מספר אירועים, שבהם עלה החשד שליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות, במטרה להשפיע על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד.