ליצמן תוקף: גמזו תכנן במשך שבועות לסגור את בתי הכנסת

לאחר שהתפטר מתפקיד שר הבינוי והשיכון, יו"ר יהדות התורה טען כי אינו מתנגד עקרונית לסגר ותקף את ממונה הקורונה: "התנגד לסגר כשהיינו עם 2,000 נדבקים - זו הייתה המזימה שלו מהרגע הראשון"

זמן צפייה: 01:09

יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון לשעבר, יעקב ליצמן, תקף הערב (ראשון) את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו על כך שבכוונה תחילה הביא לסגר דווקא בתקופת החגים, כך לטענתו. "זה כחמישה שבועות שאני מתריע כל יום שהמזימה של רוני גמזו היא לעשות סגר בחגי ישראל", אמר ליצמן.

כזכור, היום הודיע ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהממשלה, זאת על רקע ההחלטה המסתמנת להטיל סגר מלא בחגים - מבלי שהוצג מתווה לתפילות בבתי הכנסת. "איימתי שאתפטר לפני שלושה שבועות אם הסגר אכן יהיה בחגים, וזה מה שקורה כרגע". עוד הוסיף כי "אני לא נגד הסגר, היה צריך לעשות אותו לפני כמה שבועות כשעלינו ל-2,000 חולים ביממה".

כתבות נסופות בחדשות 13 >>

שני צעירים בני 20 נהרגו בתאונת דרכים ליד צומת שוקת בדרום

מבנה הושמד ובניין אחר ניזוק: תיעוד מהתקיפה שיוחסה לצה"ל בחלב

חשד לרצח בלוד: גופת גבר ירוי נמצאה באתר בנייה

שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה | צילום: חדשות 13

ליצמן טען כי "גמזו אמר שלא יהיה סגר ושהוא מתנגד לו, אך ברגע שזה התקרב לחגי ישראל, הוא החליט לעשות אותו", והוסיף: "זו הייתה המזימה שלו מהיום הראשון". בנוסף, ליצמן האשים את גמזו כי הוא: "תכנן במשך כמה שבועות לסגור את בתי הכנסת. זה הכי נוח לו, זה היה בזדון. הוא מונע ממיליוני יהודים לא ללכת לבתי כנסת בראש השנה ויום כיפור".\

רוני גמזו
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו

כאמור, היום הגיש ליצמן את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו כתב: "פרוייקטור הקרונה הכחיש כל הזמן והסביר לי שזו לא הכוונה. לצערי, הוכח שצדקתי בדבריי וכי ההחלטה לסגר מלא בחגים סומנה מראש תוך סיכון מיותר וגרימת עליית התחלואה במשך הזמן. בנוסף התברר כי גם סיכום שהיה על בתי הכנסת הופר וכי ההחלטה להטלת סגר מלא לא תאפשר הפעלת בתי הכנסת בחגים לפי מתווה נומה, זאת בניגוד למסוכם בפירוש בינינו". משכך, כאמור, התפטר ליצמן מתפקידו כשר אולם יישאר בכנסת ובקואליציה.

רה"מ נתניהו התייחס להתפטרותו של ליצמן בפתח ישיבת הממשלה: "הצטערתי מאוד על החלטתו של השר ליצמן לפרוש מהממשלה. אני מאוד מעריך את יעקב ליצמן ואני גם מכבד את ההחלטה שלו. אנחנו חייבים להתקדם, לקבל את ההחלטות הנדרשות למדינת ישראל בתקופת הקורונה וכך נעשה בישיבה הזאת".