כתב אישום כפוף לשימוע נגד ליצמן בפרשיות המעדנייה ומלכה לייפר

כפי שפורסם בחדשות 13: היועץ המשפטי לממשלה החליט לערוך שימוע לפני העמדה לדין לשר הבינוי והשיכון בשתי הפרשיות. ליצמן יואשם במרמה והפרת אמונים, אך לא בסעיף שוחד

זמן צפייה: 02:35

פרסום ראשון: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (חמישי) להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן בגין שתי פרשיות - המעדנייה, שנחשפה ב"המקור", ומלכה לייפר. ליצמן יואשם בשיבוש הליכי משפט והפרת אמונים, אך לא בשוחד. זאת, בניגוד להמלצת המשטרה.

על פי כתב החשדות, במהלך 2015 פעל ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה. זאת, במטרה לשנות את חוות דעתו כלפי מלכה לייפר, שהואשמה באוסטרליה בעבירות מין חמורות בקטינות בבית הספר אותו ניהלה, כך שזו לא תוסגר לשם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ החליט: כהונתו של אביב כוכבי כרמטכ"ל תוארך בשנה נוספת

שבוע לתום המנדט של לפיד: התקדמות במו"מ עם גדעון סער

היועמ"ש החליט: לא תוגש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

נוסף על כך, כאשר בפברואר 2018 התבקש הפסיכיאטר על ידי בית המשפט להגיש את התייחסותו העדכנית בסוגיה, ליצמן ניסה להטות את הכף בשנית - בכך שזימן אותו ללשכתו פעם נוספת וביקש להשפיע באופן פסול על חוות הדעת שתינתן - כך על פי כתב החשדות.

בפרשת המעדנייה, על פי כתב החשדות, כאשר כיהן ליצמן כסגן שר הבריאות, הוא ניסה להשפיע על עובדי מחלקת המזון המחוזית להסיר את ההגבלות שהוטלו על העסק "בית ישראל", בין היתר איסור ייצור הסלטים ומכירתם ואיסור מכירת מוצרי מזון נוספים בשל ליקויים תברואתיים חמורים שנתגלו ומקרי תחלואה של סועדים. כמו כן, הומלץ על ביטול רישיון העסק.

שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה | צילום: חדשות 13

לליצמן, אשר קיים קשרי ידידות עם בעל העסק ונהג לקנות בו מוצרים מדי שבוע, הובהר כי הסרת המגבלות מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. למרות זאת, הוא המשיך בבקשתו להסיר אותן. "בכל אלו ניצל ליצמן את מעמדו כדי לקדם אינטרסים כספיים של חברו, בניגוד לאינטרס לשמירה על בריאות הציבור שעליו הוא הופקד כסגן שר הבריאות", מסר היועמ"ש.

מלשכת השר ליצמן נמסר בתגובה: "לאורך כל שנות פעילותו הציבורית, פעל השר למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפלייה ועל פי החוק בלבד, אנו מאמינים בחפותו המלאה של השר ליצמן ומברכים על ההחלטה לנקות את השר ליצמן מסעיף השוחד. השר ליצמן ייערך לשימוע, שבסופו, אנו בטוחים שיוסר גם החשד הנותר מעלילת הכזב שטפלו עליו".