הביקורת הציבורית וניהול משבר הקורונה: ליצמן בריאיון פרישה

השר, שהודיע כי הוא מוותר על תיק הבריאות לטובת תיק הבינוי והשיכון, הכחיש את הטענות לפיהן הפר את ההנחיות ופעל לפתיחת "איקאה", והדגיש: "לא עוזב את התפקיד בגלל הלחץ הציבורי"

זמן צפייה: 08:24

שר הבריאות יעקב ליצמן, שהודיע כי יעבור לתפקיד שר הבינוי והשיכון, סיפר הערב (ראשון) בריאיון לחדשות 13 על ההחלטה לפרוש מתפקידו ועל ניהול משבר הקורונה, שבו לקח חלק.

"אני לא בורח - לא עשיתי את זה בהתחלה כשהיה מצב קשה", הדגיש ליצמן. "נכון שלא גמרנו את זה, ברור שהמצב משתנה לטובה. אחרי תשע שנים בתפקיד חשבתי שצריך לנסות לעשות מהפכות לגבי זוגות צעירים - זה לא בגלל הלחץ הציבורי".

בתגובה לביקורות שנשמעו כלפי אופן ניהולו את המשבר, הצהיר השר: "אני לא מתייחס לסקרים. היום בבוקר אמרו שאני פתחתי את איקאה – לא ידעתי שהולכים לפתוח, זה לא קשור אלי, אין לי יד בזה". עוד הכחיש את הטענות שנשמעו על כך שלכאורה הפר את הנחיות משרד הבריאות: "לא הפרתי שום דבר וזה כרגע בדיון משפטי. הכול שקר".

עוד בחדשות 13:

ליצמן עוזב את משרד הבריאות: "רוצה להוביל לפתרון מצוקת הדיור"

ליצמן הודיע לנתניהו: פורש ממשרד הבריאות ומבקש את תיק השיכון

שר הבריאות יעקב ליצמן
שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

"הייתי שר הבריאות הכי ארוך במדינה", הוסיף ליצמן. "כמעט 10 שנים. בניתי בית חולים באשדוד, אני באמצע תכנון בניית בתי חולים בבאר ששבע ובקריית אתא, הכנסתי טיפולי שיניים לילדים, בריאות הנפש, המון רפורמות, בריאות הנפש".

בנוגע לסוגיה המשפטית בעניינו אמר ליצמן: "אני בטוח שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט נכון. מה שהיה לי להגיד עניתי, היו לי ויכוחים עם המשטרה. כל זה בפרקליטות, והיועמ"ש יחליט".

שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיע ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לעזוב את תפקידו במשרד הבריאות ולעבור למשרד השיכון. במכתב ששלח לנתניהו, כתב ליצמן כי "אחרי כעשור במשרד הבריאות, במקביל לתהליך יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה בישראל, ולקראת הקמת ממשלה חדשה, הגעתי להחלטה שלא לחזור למשרד הבריאות בפעם הרביעית, ולהעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל במשרד השיכון".

בעשור החולף כיהן ליצמן, בין היתר, כסגן השר, סגן במעמד שר וכאמור - כשר הבריאות. "אני יכול לומר בפה מלא ובלב בוטח כי מערכת הבריאות שלנו חזקה ויציבה", כתב. "תוחלת החיים בישראל גבוהה מול רוב מדינות העולם. למרות האתגרים והמורכבות, ולמרות שיש צעדים לעשות ונושאים שיש לשפר כדי לייעל את המערכת, עדיין מערכת הבריאות בישראל מובילה בתחומה, מקצועית ואיתנה, בהשוואה למדינות העולם, וביחס להיותה לפני עשור".

השר היוצא התייחס למגפת הקורונה - בעיקר למשבר שפרץ בחברה החרדית, וכתב: "לצערי, משבר הקורונה חשף תופעה קשה ומצערת שיש למגרה ולמנוע המשך קיומה. ציבורים שלמים - בראשם הציבור החרדי בישראל, מתמודדים עם גילויי הסתה, הכללה והכפשות. זו תופעה שלא נוכל להשלים עימה. אני, יחד עם חבריי ביהדות התורה ובש"ס, נפעל למנוע תופעה זו, נדאג להגן על מקומם, זכויותיהם וצרכיהם של בני הציבור החרדי, שהם אזרחים הנשמעים להוראות הרבנים והחוק".