שגרירת ארה"ב באו"ם לחדשות 13: "לא תמימים בקשר לאיראן"

לינדה תומאס גרינפלד המבקרת בישראל מתייחסת בריאיון לאודי סגל על משבר הזוג אוקנין בטורקיה, על האופק המדיני במזה"ת ולא מוכנה לומר אם יש אופציה צבאית נגד איראן. הריאיון - הערב במהדורה

זמן צפייה: 00:48

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפלד, מבקרת בימים אלה בישראל. היא הספיקה להיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט ותיפגש במהלך היום עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ומחר עם עבדאללה מלך ירדן בעמאן. לפני המשך פגישותיה התיישבה השגרירה לריאיון עם אודי סגל. הריאיון המלא ישודר הערב במהדורה המרכזית.

תומאס גרינפלד התייחסה למשבר בין ישראל לטורקיה סביב מעצר בני הזוג אוקנין ואמרה כי היא מפצירה בשתי המדינות לפעול במהירות כדי לפתור את המשבר. באשר לסוגיה האיראנית, השגרירה האמריקנית לאו"ם לא מוכנה לומר שיש אפשרות צבאית ואומרת שישנן פעולות במישור הדיפלומטי, אך לדבריה "אנחנו לא תמימים".

תומאס גרינפלד גם לא הציגה תוכנית של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון ואף ציינה כי אין שום "עסקת מאה" בהקשר לאותה עסקה שהציג הנשיא הקודם דונלד טראמפ, אך הבהירה כי המטרה האמריקנית היא להגיע לפתרון בסוגיה הפלסטינית.

לינדה תומאס גרינפלד שגרירת ארה''ב באו''ם או''ם ארצות הברית פגישה נפתלי בנט
תומאס גרינפלד בפגישה עם בנט | צילום: חיים צח, לע''מ

באשר לקונסוליה אמריקנית בירושלים למען האוכלוסיה הפלסטינית אמרה השגרירה כי תמיד הייתה קונסוליה בירושלים לפלסטינים. לדבריה, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כבר דיבר על הנושא ומהן התוכניות לעתיד. בשלב הזה, אומרת תומאס גרינפלד, ישנה יחידה בשגרירות בירושלים שנותנת מענה לפלסטינים.

כאמור, השגרירה נפגשה אתמול עם ראש הממשלה נפתלי בנט. בנט אמר לה: "אני מודה לך על כך שאת מייצגת קול של הגינות והיגיון במוסד ששנינו יכולים להגיד עליו באופן אובייקטיבי שהוא מוטה נגד ישראל".

עוד אמר בנט בפגישה שבה השתתף גם השגריר הישראלי לאו"ם גלעד ארדן: "אני מקווה שבזמן ביקורך תקבלי תמונה טובה יותר לגבי האתגרים הייחודיים שאנו מתמודדים עמם כאן, עם ארגוני טרור שנתמכים על ידי איראן וממוקמים לאורך גבולותינו".