הליכוד: "בימינה דורשים 4 תפקידים בכירים - מדובר בכיסאולוגיה"

במסגרת המגעים לצירוף בנט ומפלגתו לממשלה, בליכוד טוענים כי הוצעו להם מספר תיקים, ביניהם החינוך, ירושלים ומורשת: "בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק"

זמן צפייה: 01:00

בליכוד תקפו הבוקר (שלישי) את ימינה בטענה שהמפלגה מסרבת להצעה להיכנס לממשלה. "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין", נמסר.

"הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם", מסרה הליכוד. "הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית".

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Visits An Israeli Army Base In The Israeli Occupied Golan Heights
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט | צילום: רויטרס

"במקום זאת, במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית", נטען. "סירובו של בנט, לקבל הצעה נדיבה זו, שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה. מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק. הציונות הדתית תמשיך להיות מרכיב מרכזי מוביל בתוך הליכוד ובמדיניות הממשלה".

מעט מאוחר יותר, נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה שוב עם בנט. "בנט דרש בשיחה את תיקי התחבורה, הבריאות וראשות ועדת החוקה. תיקים שאין להם קשר לציונות הדתית ולגודל האלקטורלי של מפלגת ימינה. לא דובר בשיחה על הועדה לפניות הציבור", נמסר מהליכוד.

אמש הודיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי נענה להצעת ראש הממשלה נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. ההצעה, כידוע, ניתנה בשל המחסור בתיקים משמעותיים לבכירי הליכוד, בהם ארדן. יש לציין כי בעולם אין מדינות שהשגריר שלהן לאו"ם הוא גם השגריר לארה"ב, למעט כמה מדינות קטנות.

"אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבין-לאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות", אמר ארדן, שימשיך בתפקידו עד שימונה לשגריר על ידי הממשלה שתקום.

ארדן, גלעד ארדן,
השר גלעד ארדן

בד בבד, בליכוד שלחו לאחרונה מסר לבכיר ימינה רפי פרץ, דרך מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים, והציעו לו להצטרף לממשלה לבד ולהתמנות לסגן שר במשרד לענייני ירושלים - עם סמכויות של שר. המסר הועבר גם באמצעות פניות לאשתו של פרץ ודרך רבנים מהזרם החרד"לי. עד כה פרץ לא נעתר לבקשות.