בכירים בליכוד נגד ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות"

לאחר שהנשיא אמר שהמנדט יוענק לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה, תקפו אותו לוין, שטייניץ ואוחנה: "ההזדמנות צריכה להינתן למי שיהיו לו הכי הרבה ממליצים" • לפיד וגנץ ייפגשו בשנית

זמן צפייה: 02:32

בכירי הליכוד, בהם יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקפו היום (רביעי) את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עקב דבריו בעת קבלת התוצאות הרישמיות לבחירות ה-24 לכנסת: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי". עוד נמסר בהודעה מטעמם: "מאז הקמת המדינה, כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם".

בתגובה לדברים, מבית הנשיא נמסר כי "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו"ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות."

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: נתניהו יבקש פטור מהגעה לדיון פתיחת שלב ההוכחות

הירי בבסיס מג"ב שהביא למותו של נעים מאדי: מפקד היחידה הודח

לפיד: "אחרי שאקבל את המנדט – אהיה מוכן לוויתורים כואבים"

קלפי
קלפי

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיב בטוויטר: "ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בתגובה לדברים: "התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

מוקדם יותר היום, לאחר שקיבל את תוצאות הבחירות מידי יו"ר הוועדה השופט עוזי פוגלמן, התייחס ריבלין לשיקוליו בבחירת המועמד להרכבת הממשלה הבאה: "השיקול המרכזי שינחה אותי הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה. החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אלינו נקלענו דווקא ברגעים שבהם אזרחי ישראל זקוקים למוסדות המדינה יותר מכול".